Gå til innhold

Hvor skadelig er røyking i mindre grad?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest om noe forskning på festrøyking, men jeg har lest noe om antall sigaretter per dag. Risikoøkningen ved en sigarett ekstra er svært avtagende. Det er det første sigaretten som aller størst skade. Den er såpass avtagende at det nesten ikke er noen forskjell i risiko på å røyke ti eller tjue sigaretter om dagen.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest om noe forskning på festrøyking, men jeg har lest noe om antall sigaretter per dag. Risikoøkningen ved en sigarett ekstra er svært avtagende. Det er det første sigaretten som aller størst skade. Den er såpass avtagende at det nesten ikke er noen forskjell i risiko på å røyke ti eller tjue sigaretter om dagen.

Garantern noe sprøyt en storrøyker har funnet opp for å få sove om natta.

Lenke til kommentar

Garantern noe sprøyt en storrøyker har funnet opp for å få sove om natta.

Forskningen hadde fokus på risikoreduksjon ved å redusere antall sigaretter, så neppe. Det ville nå i så fall være særdeles demotiverende for denne storrøykeren om han greier å kutte fra t.eks. 20 til 10 sigaretter.

Poenget var uansett at det er den første sigaretten som øker risikoen din mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...