Anonym5656 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei! Er det stor forskjell på helseskadene man får av å røyke f.eks. bare på fest, enn om man røyker dagelig? Eller er det bare at sjuldomene og jævelskapen kommer raskere om man røyker oftere? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Det er ikke alle som blir syke av å røyke, men det sier jo seg selv at det er mye større kjangs for at du blir det dersom du røyker hver dag og ikke bare på fest Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har ikke lest om noe forskning på festrøyking, men jeg har lest noe om antall sigaretter per dag. Risikoøkningen ved en sigarett ekstra er svært avtagende. Det er det første sigaretten som aller størst skade. Den er såpass avtagende at det nesten ikke er noen forskjell i risiko på å røyke ti eller tjue sigaretter om dagen. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har ikke lest om noe forskning på festrøyking, men jeg har lest noe om antall sigaretter per dag. Risikoøkningen ved en sigarett ekstra er svært avtagende. Det er det første sigaretten som aller størst skade. Den er såpass avtagende at det nesten ikke er noen forskjell i risiko på å røyke ti eller tjue sigaretter om dagen. Garantern noe sprøyt en storrøyker har funnet opp for å få sove om natta. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har ikke lest om noe forskning på festrøyking, men jeg har lest noe om antall sigaretter per dag. Risikoøkningen ved en sigarett ekstra er svært avtagende. Det er det første sigaretten som aller størst skade. Den er såpass avtagende at det nesten ikke er noen forskjell i risiko på å røyke ti eller tjue sigaretter om dagen. Garantern noe sprøyt en storrøyker har funnet opp for å få sove om natta. Forskningen hadde fokus på risikoreduksjon ved å redusere antall sigaretter, så neppe. Det ville nå i så fall være særdeles demotiverende for denne storrøykeren om han greier å kutte fra t.eks. 20 til 10 sigaretter. Poenget var uansett at det er den første sigaretten som øker risikoen din mest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå