Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm under formatering.

Anbefalte innlegg

Ok, Har hatt en del problemer med maskinen i det siste, så jeg satt i Den orginale xp plata og starta opp..

Alt så ut til å gå fint.. men så dær det egentlig skulle være formaterings/reparerings alternativer får jeg En blåskjerm :S

Jeg får heller ikke startet opp maskinen, pga en manglet/skadet fil på system32/config eller noe..

får ikke gjort noe med det heller siden blåskjermen kommer før jeg får opp Reparerings greia..

Storlan til helga, please, trenger hjelp..

Endret av Xcon94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poizon: XP støtter alt så lenge du har driver for det. Det eneste som skal skje i tilfelle Setup ikke finner disken er at du får en melding om at ingen disker ble funnet. Jeg vet Windows er kjent for blåskjermer, men bare fordi Setup følger det klassiske farge-temeat fra DOS betyr ikke at det er en blæskjerm :p

NyMaskin: Slutt å trolle.

Lenke til kommentar
Poizon: XP støtter alt så lenge du har driver for det. Det eneste som skal skje i tilfelle Setup ikke finner disken er at du får en melding om at ingen disker ble funnet. Jeg vet Windows er kjent for blåskjermer, men bare fordi Setup følger det klassiske farge-temeat fra DOS betyr ikke at det er en blæskjerm :p

Han har som kjent ikke oppgitt hvilken type xp plate han har brukt. Og siden han heller ikke har nevnt noe om at han i tillegg har brukt driver eller ikke, så svarer jeg utifra det:)

OT:

Kan også være at cd-rom'n din kanskje er sata? Da kutter den også ut i blåskjerm viss du ikke har sp2 eller driver. Har vært mye borti dette problemet på eldre windows CD-er.

Lenke til kommentar

Sluttet...takker

Kan det være hovedkortet? Har du indikatorer på siden av maskinen din som lyser tall i rødt? Pleier å være to lcd displayer som viser feilkoder under bios boot...

Men som alltid har du vel en ubuntu(linux) cd liggende. Alle bør ha det. For hvis ubuntu kan laste opp fra disk vet du at hk, ram, prosessor, cdrom fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...