Gå til innhold

Opera og leste/uleste poster

Anbefalte innlegg

Har et problem med Opera (alle 9.xx) og forum når det kommer til uleste poster. Når jeg trykker på browserens tilbakeknapp etter å ha klikket inn på f.eks en "last post", så vises fremdeles posten med rød (ulest) ikon. Jeg må trykke på browserens reload-knapp eller klikke på en link for at unread skal forsvinne. I IE fungerer leste/uleste poster når jeg bruker browserens tilbakeknapp.

Det skal nevnes at hvis jeg bruker en enkel side som google, tar et søk, og går tilbake med browser-knappen, da er den brukte linken farget. Så da har opera har fått med seg at noe på sida er "lest". Er det noe med php-sider opera ikke takler?

Og så et viktig poeng: Selv om jeg har satt cache til 0MB på både minne og disk så kan man se at mellomlagret fylles like fordømrade. Test selv på ditt eget mellomlager.

Har prøvd:

- Tømme cache

- Sette diskcache til 0MB

- Sette minnecache til 0MB

- Sette sjekking om mellomlagrede dokumenter er endret på tjener til "alltid" i avansert->historikk

- Sette sjekking om mellomlagrede bilder er endret på tjener til "alltid" i avansert->historikk

- cookies er enabled.

Auto-oppdatering hvert x minutt er uaktuelt. En browser burde få med seg at en post er lest uten å manuelt/semimanuelt måtte bruke reload. Irriterende å bruke tilbakeknappen + reloadknappen for å få riktig lest/ulest-ikoner. IE får det til utmerket. Har hatt opera i mange år nå, og foretrekker det helt klart fremfor IE, men ser meg nødt til å benytte IE på forum.

De forum jeg bruker er www.luftskytter.net og www.arcticelite.com

Har problemet også her på disse forumene

Hjelp settes kjempepris på

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal nevnes at hvis jeg bruker en enkel side som google, tar et søk, og går tilbake med browser-knappen, da er den brukte linken farget. Så da har opera har fått med seg at noe på sida er "lest". Er det noe med php-sider opera ikke takler?

Grunnen til at linker blir farget er jo pga det er en del av HTML standarden, og skjer i det du trykker på den - altså før den nye siden har lastet. Men skinnet her i forumet har vel definert at fargen skal være lik uansett.

Grunnen til at innlegg ikke vises som lest når du går tilbake er jo ganske enkelt pga at Opera bruker skikkelig caching, i motsetning til de fleste andre nettlesere. Den går faktisk tilbake til der du var før, og før du klikket var den ikke vist som lest.

En løsning for deg kan jo være å lage en knapp som både går tilbake og refresher siden. Hvis du spør i Opera forumet kan sikkert noen fikse det for deg.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...