Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg søke hevn?

Gjest weiss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde droppet dette med hven.

Hun har sikkert gjort dette hele livet og er flink til det. Du har tenkt å starte nå, tror rett og slett det blir for vanskelig å lure en som har hatt dette som "hobby" hele livet.

Du kan kanskje klare det, men mest sansynelig vil du rote deg inn i noe du ikke klarer å avslutte. Og med tanke på åssen deu har hatt det tidligere i livet så er det kanskje greit å trekke seg unna før du faller tilbake.

Lenke til kommentar
det høres ut som hun har psykopatiske trekk. de fleste burde egentlig lese grundig gjennom hva en psykopat er og prøve å sette seg inn i hvordan de tenker, for da klarer man mye lettere å gjenkjenne dem.

Psykopati, også benevnt som dissosiativ personlighetsforstyrrelse, ikke å forveksle med dissosiativ identitetsforstyrrelse som mer handler om forsvarmekanismer i form av benektelse i f.eks livskriser, off topic.

Ser f.ø. at de fleste går for hevn her på forumet. Jeg er på ingen måte en tilhenger av det "å vende andre kinnet til", men å andre siden kan en person være mer tjent med å "reise" seg over hele situasjonen, "stand tall". Særlig fordi det koster på å ta hevn. Et ordtak sier: Du må lage 2 graver når du går på hevntokt. Så hva velge?

Dersom du føler at du har kontrollen og styrken samt samvittigheten til å bevisst la et annet menneske lide for sine egne synder, med din hjelp selvfølgelig, kjør på for alt i verden, hevnen er også søt.

Det er situasjoner der jeg angrer på at jeg tok hevn, andre situasjoner der jeg angrer på at jeg ikke tok hevn.

Et glimrende ordtak for den som velger å ikke ta hevn er "jeg samler glødende kull på personens huvud", med det menes at etter hvert så vil virkeligheten komme i kapp hu den gale dama, de naturlige/logiske konsekvensene blir da at hun faller hardt, uten din hjelp.

Endret av TOMpsy
Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_*

Hei igjen!

Takk for flere gode råd. Har faktisk tenkt gjennom det meste dere har skrevet. Jeg sitter med to grunner til hvorfor ho er sånn ho er.

1) Ho har vært player hele livet, det er en del av og, og at ho rett og slett er "over my league" når det kommer til dette spillet. Tingen er, er at spillet hennes ikke er så fantastisk, og at jeg finner ut hvor ho driter seg ut. Hvor ho gjør feil, "call her on her own bullshit". Som får meg til å tro at dette er noe ho faktisk ikke har drevet med så lenge.

2) Ho har ikke akkurat det mest perfekte utseendet. De gutta ho leker med er de svakeste av de svakeste. Har en kompis som møtte ho rent tilfeldig en gang, og sa han fikk "bad vibes" av ho. De smarte gutta gjennomskuer ho, derfor ho spiller på det nivået ho gjør. Jeg vil tro hennes nåværende oppførsel kommer som følge av å ha blitt lekt med selv. Dårlig selvtillit og sånt.

Jeg vet at jenter som det der får det de fortjener før eller senere. Men hvis jeg har makta, hvis ho kommer til meg, hvis ho fortsetter å spille... hvorfor skal ikke jeg få dyppet wienern?

Av spill så tror jeg faktisk det ville holdt med å få ho i sengs. Bruke hennes eget våpen mot henne, uten at ho selv skjønner at ho har blitt brukt. Hvis det er mulig eller ei finner jeg nok ut i framtiden, skjer det ikke tar jeg det ikke tungt.

Ellers så sørger jeg for å holde meg omringet av andre jenter, holde perspektivet slik at jeg ikke blir bitter og totalt oppslukt av denne jenta. Skal holde dere oppdaterte! Hvis dette noen sinne skjer, så kommer det ihvertfall til å ta laaaang tid.

Lenke til kommentar

jeg og syntest hun hadde psykopatiske trekk når jeg leste det...

visst du velger å ta hevn må du nok forvente at hun vil ta hevn tilbake, og om du syntest hun har ødelagt nok allerede er alternativ 1 det beste for deg.. tror det er mange som slenger ut alternativ 2 her fordi de syntest det hørest tøffere ut, men om de var i situasjonen selv ville de gått for alternativ 1..

dama du beskriver hørest ikke ut som en som slår seg til ro etter du har tatt hevn. og jeg tror også du bare har opplevd en liten del av hva hun kan gjøre for å ødelegge for deg om hun virkelig vil...

spør deg selv om hvem du vil være.. fyren som stengte dama ut av livet sitt og fortsatte å leve normalt og fortsatte å "få styr på livet" eller han som senket seg selv ned til hennes nivå for å booste egoet sitt i "rettferdighetens navn"..

visst jeg var deg ville jeg bare glemt dama og levd normalt, men om du likevel bestemmer deg for å ta hevn, ikke gjør det alene.. få noen med deg på det..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_*
Ditch the bitch!

Jeg skjønner trangen til å hevne seg her, men du må spørre deg selv om det er verdt ytterligere frustrasjoner og bortkastet tid. Du vil jo ikke ha noe igjen for det av betydning, så kanskje det er bedre ting å bruke energien din på?

Hehe, mange som forteller meg det der. Vet jeg høres bitter ut, og at ho oppsluker all energien min. Men nei, holder meg opptatt med skole/trening/fester i helgene. Hun skal ikke ødelegge for mine langsiktige mål, og det har hun ikke lykkes med heller.

Jeg er ikke frustrert når det kommer til ho her, har endelig akseptert realiteten slik den er. Jeg har da to valg, enten så kan jeg fortsette å tenke på det som har skjedd og syns synd på megselv, eller så kan jeg fokusere på hva jeg kan gjøre framover.

Tingen er at ho her trenger oppmerksomheten som et heroinvrak trenger ett skudd. For henne er den følelsen av at ho har makt over meg, at ho kan leke med meg, at ho får min oppmerksomhet, at noen LENGTER etter henne, det som driver ho. Helt sjuk bitch. Nå som jeg har kuttet alt, har ho nå begynt å late som at ho angrer/lengter etter meg, noe jeg vet er falskt.

Intuisjonen min sier at dette kommer til å eskalere, at ho kommer til å bli mer og mer desperat. Hvis jeg da noen gang sitter i den situasjonen at ho har gitt meg makta til å gjøre ting jeg ikke burde gjort, bør jeg da gjøre det? Bør jeg da gi ho litt av hennes egen medisin? Få henne tilknyttet meg, slik ho har fått andre gutter tilknyttet segselv.

Er derfor jeg har moralske betenkligheter, men jeg kan vel heller ikke skuffe folket og nekte dem litt god underholdning.

Lenke til kommentar
En venn av meg var utro mot damen sin, hun kastet han på hode ut og han fant ut at han angret som faen. Under tvil, en stund etter, tok hun ham tilbake. I noen uker var alt fryd og gamen, helt til hun selv var utro mot han sa: "Fuck you, der vet du hvordan det føles!", og kastet han ut igjen.

Relevans? Go figure, er der et sted :p

Dritbra! :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_*

Hei igjen!

Takk for veldig mange gode svar. Jeg har nå vært gjennom en intens tankeprosess, men velger nå dessverre den "kjedelige" løsningen, løsning 1.

Jeg blir ikke bedre enn ho om jeg spiller hennes spill, magefølelsen min skriker etter å følge løsning 1, og for en gang skyld skal jeg svelge min stolthet, ikke høre på mitt ødelagte ego, og slutte å forsvare det. Gidder ikke engang lese det ho skriver lenger, ho MÅ vekk.

Life will make her pay, jeg har ingen rett å leke bøddel.

Takk for mange gode svar og engasjement, dette trengte jeg virkelig :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde holdt meg langt unna henne.

Jeg ville helt klart valgt 2. "Hevnen er søt.." "den som ler sist, ler best"

;)

Det hadde nok ikke stoppet ved hevnen. Tror du hun hadde lagt ballen død etter det?

Nettopp. Man skal være forsiktige med sånne mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg tror du velger rett ved å velge alternativ nr. 1.

Å hevne seg vil kreve energi og tolmodiget du ikke har. Kom deg heller videre i livet. Ignorer henne, og hvis henne at du nå er hevet langt over hennes nivå. Dette vil kanskje også være en slags "hevn" mot henne, da hun ikke får det som hun vil. For meg høres det ut som om hun er en person som ville blitt sprø hvis noe slikt skulle skje; nettopp det at hun ikke får det som hun selv vil, men at hun må følge de reglene -du- setter.

Hevn mot henne vil nok også, som andre har sagt, sikkert føre til at hun blir enda mer hevngjerrig.

En ting til er at hun faktisk er et menneske som behøver hjelp, ikke mer næring til sin atferd, som en hevn vil gi, tror jeg. Hun behøver en puff i riktig retning selv. -.-

Så det beste du kan gjøre utifra slik jeg ser det, er å gå videre med livet ditt, og ingnorere henne. Si klart ifra til henne at hun ikke får det som hun vil, elns. Du kan jo evt. prøve å advare andre menn du ser at hun har tenkt å leke med. Ikke vet jeg. =)

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Har vært borti ei slik jente selv en gang, men ikke på så høyt "nivå". Men jeg kjenner meg garantert igjenn i mye av det du skriver!

Satt selv og tenkte på hevn etter at hun hadde såret meg, men jeg valgte samme løsning som deg. Nå tenker jeg at vi begge gjennomskuer slike jenter mye lettere, det gjør vertfall jeg! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...