Gå til innhold

Opera kræsjer tilfeldig!


Anbefalte innlegg

Hei, etter å ha brukt Firefox i et par måneder, så lengter jeg tilbake til den enkle bokmerkesamlingen som opera hadde. Problemet er at nå - uten å ha gjort noen endringer - så ser opera ut til å kræsje helt tilfeldig på så og si alle mulige sider, selv de jeg har besøkt før uten problemer.

Det som kommer opp er "Opera har et problem og må lukkes..." standardmeldinga.

 

Noen som har noen tips? Har allerede avinnstallert opera og slettet filene under local roaming (ellernoe) så det skal ha blitt slettet totalt fra PCen før dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert utrolig dumt spørsmål, men hvem feilrapport? Eneste som skjer er at Opera har et problem og må lukkes, og deretter prøver Vista å finne en løsning, det finner den ikke og dermed må Opera lukkes.

Er så utrolig plagsomt, Opera er etter min mening så mye bedre enn Firefox, raskere og enklere, men denne feilen er så utrolig plagsom at jeg blir tvunget til Firefox.

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar
Du kan prøve å deaktivere flash og se om problemet vedvarer. Omtrent alle problemer jeg har hatt med opera er tilnkyttet plugins.

Sant, men problemet er at mange av sidene jeg går inn på krever flash for å fungere, det virker også som sider som ikke er avhengig av dette i det hele tatt også kræsjer. Men jeg gir det et forsøk, takk for tipset. Har du noen forslag på hvordan dette kan løses dersom Flash er problemet? Vil helst slippe å surfe uten flash...

 

Hvilken versjon av Opera er det snakk om? Hvis det er betaene du bruker så last ned siste ukentlige versjon, den virker å være mer stabil her hos meg.

Jeg bruker Versjon 9.26, som på www.opera.com skal være den nyeste versjonen (i alle fall den som sto som Download med en gang).

Lenke til kommentar
Hvis flash er problemet, kan du prøve å avinstallere og installer. Avinstaller med Adobes eget avinstalleringsprogram:

http://www.itavisen.no/sak/506860/Kr%C3%A6...l%C3%B8sningen/

 

 

Gjorde det på jobbe med med stor sukseess, hvor IE kræsjet.

 

 

Ellers er Java også en synder når det kommer til kræsj.

Takk, men dersom flash er årsaken til at Opera kræsjer, hvordan jeg løse dette? Som sagt, vil helst slippe å surfe uten flash...

 

Hvis flash er problemet, kan du prøve å avinstallere og installer. Avinstaller med Adobes eget avinstalleringsprogram:

http://www.itavisen.no/sak/506860/Kr%C3%A6...l%C3%B8sningen/

 

 

Gjorde det på jobbe med med stor sukseess, hvor IE kræsjet.

 

 

Ellers er Java også en synder når det kommer til kræsj.

Takk, men dersom flash er årsaken til at Opera kræsjer, hvordan jeg løse dette? Som sagt, vil helst slippe å surfe uten flash...

Lenke til kommentar
Poenget var at du skulle reinstallere Flash, men bruke Adobe sitt avinstalleringsprogram og ikke Windows sitt "Legg til/Fjern".

Ser ikke ut til å ha noen effekt, men tror jeg har funnet årsaken. Hver gang jeg endrer noe i post-menyen her på forumet (dvs. legge til smilyer ved hjelp av dropdown-listen) så kræsjer den, hver gang. Hvis noen visste hva slags program/funksjon denne brukte så hadde det vært mulig å finni ut hva som er galt.

Lenke til kommentar

Jeg avinnstallerte Java etter instruksjonene her, men det hjalp ikke. Etter å ha tatt en test som viser hvilken Java versjon jeg hadde, så viste det seg at jeg hadde Java innstallert fortsatt, selv etter å fulgt de instruksjonene. Er det noen som har et par tips for å få slettet Java komplett en gang så jeg får sett om det er problemet?

Lenke til kommentar
Java brukes til å kjøre selvstendige applets/programmer og brukes garantert ikke til drop-down-menyene. Da må det i så fall være Javascript, som ikke har noe med Java å gjøre, bortsett fra navnet og likhet i oppbygging av koden. Javascript er et tillegg til HTML for å gjøre websider dynamiske.

Skjønner. Er det en mulighet for å "resette"/reinnstallere innstillingene til javascript? Virker høyst sannsynlig da at det er noe med det som er galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...