Gå til innhold

Endre lydinstillinger i Vista

Anbefalte innlegg

Har nettopp reinstallert lyddriveren min på pcen i håp om å få CoD 4 til å funke noe som det fortsatt ikke gjør. Men det viste seg at når jeg reinstallerte lyddriveren så resatte jeg også lydinstillingene. Jeg bruker lyddelen på hovedkortet for å spille av lydene. Det er et Asus P5N-T Deluxe hovedkort. Lyden går ut optisk til mitt Logitech Z-5500 anlegg. Før hadde jeg lydinstillingen på DTS Digital ut fra Hovedkortet slik at al lyd ble konvertert til det. Jeg vil gjerne ha det på samme måte igjen. Men det får jeg ikke til å funke da lydinstillingene i Vista sier "Formatet støttes ikke av enheten". Det blir bare stående i "2 kanaler, 16-biters, 48000 Hz (DVD-kvalitet)". Jeg har 5.1 anlegg så jeg vil gjerne ha den da i DTS Interactive som jeg hadde den på tidligere.

Noen som har noen formening om hva jeg skal gjøre? Har prøvd restart av systemet men fortsatt lystrer det ikke.

Håper noen kan hjelpe!

Fat_Board

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut hva som var feile. Jeg måtte inn på SoundMAX programmet og sette opp DTS Interactive derifra. Da ville Windows støtte DTS. Det var en grei lærepenge. Sjekk alltid om det er noen programmer utenom Windows' lydinstilllinger som man kan endre lyden på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...