Liestöl Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei... I dag kortslutta PSUen min trur jeg, sikringa går når jeg prøver å skru på pcen. Sikkert søv og dritt som har gjort det siden den har stått urørt en stund da jeg er i armyen. Mist 430W tur jeg det var. Har en backup fra min gamle på 300W, den er sikkert for svak for 2x HDD, AMD4000+ og GF7800GT? Hva skjer hvis jeg prøver å bruke den gamle? Kan det gå hvis jeg ikke kjører grafikk? Skal kjøpe nytt HW til sommeren når jeg dimmer, men PSU kjøpet blir vist litt før, hva er å anbefale til en kraftig Gamer pc? Lydnivå bryr jeg meg ikke om. Takker for svar Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) The one and only Corsair HX620 PSU. -Rimelig kvalitet -Lavt støynivå -Driftsikker -Stabile spenninger -Lav rippel -Pen finish -Modulære kabler Endret 18. mars 2008 av mrNilsen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Sikkert søv og dritt som har gjort det siden den har stått urørt en stund da jeg er i armyen. Den slites ikke når den står ubrukt. Støv daler hovedsaklig rett ned og tar ikke en 90-graders sving inn i PSUen helt uten videre. Har en backup fra min gamle på 300W, den er sikkert for svak for 2x HDD, AMD4000+ og GF7800GT? Hva skjer hvis jeg prøver å bruke den gamle? Kan det gå hvis jeg ikke kjører grafikk? 300W er på grensa. Gamle PSUer yter som regel mindre enn de gjorde når de var nye. I verste fall kan det skade andre komponenter. Skal kjøpe nytt HW til sommeren når jeg dimmer, men PSU kjøpet blir vist litt før, hva er å anbefale til en kraftig Gamer pc? Lydnivå bryr jeg meg ikke om. Tja, nå får man jo 6-700W for en fornuftig pris så jeg ville lett litt i den størrelseklassen. Men les tester! Ikke bare gå etter mest mulig watt for pengene. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Iiih.. Bruker den gamle PSUen i den nå og den funker (fra 2001), skummelt om den kan skade andre komponenter, skal nok ikke dra i gang noen spill nå. Er vell GPUen som trekker mest watt? Merker ingen til nå, men passer på. Noe spess som er utsatt? Men det var nok av støv inni den "nye" PSUen, men det har vell blitt sugd inn med vifta når den har blitt brukt. Rart at den ryker nå og ikke den konstante bruken siden Jan. 2006 til Jan 2008! Sikkert stått på 80% av den tiden og det var ikke under oppstart den stoppa! Min andre komponent som har gått i stykker siden min første pc i 1998. For vell sette meg inn i PSU verdenen da. Endret 19. mars 2008 av Liestöl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå