PerUlv2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Du trenger en E8400, En Thermalright Ultra 120 Extreme kjøler med ei bra 120mm vifte, et Abit iP35 Pro og min. 4gb Mushkin PC8000 sammen med en bra strømforsyning, skjermkort spiller ingen rolle ang. overklokking, så det blir etter smak ;-) Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Du trenger en E8400, En Thermalright Ultra 120 Extreme kjøler med ei bra 120mm vifte, et Abit iP35 Pro og min. 4gb Mushkin PC8000 sammen med en bra strømforsyning, skjermkort spiller ingen rolle ang. overklokking, så det blir etter smak ;-) Jaja 8gb mushkin var planen ja men kan jeg bruke en Zalman CNPS9500 hvis ikke den andre kjøleren er bedre som du nevnte Endret 30. mars 2008 av manidress Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Det er pr. i dag den beste luftkjøleren som også passer i det fleste kabinett, den kalles også TRUE (forkortelse) - Zalmann 9500 er FRYKTELIG mye dårligere enn TRUE Endret 30. mars 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Det er pr. i dag den beste luftkjøleren som også passer i det fleste kabinett, den kalles også TRUE (forkortelse) - Zalmann 9500 er FRYKTELIG mye dårligere enn TRUE Den vifta er jo jøvlig svær da Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Den passer i de fleste kasser uten problemer, og skal du klokke maks på luftkjøling er det den du må ha - så enkelt er det. Noctua NH-U12 er en god nummer 2, men ligger ett godt hakk etter. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Den passer i de fleste kasser uten problemer, og skal du klokke maks på luftkjøling er det den du må ha - så enkelt er det. Noctua NH-U12 er en god nummer 2, men ligger ett godt hakk etter. Hehe, ja jeg har lyst på noe med litt mer neon lys og sånn men tror nok at jeg kan glemme det fordi jeg vil klokke høyt Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Da kobler du på to raske (=bråkete) 120mm vifte på TRUE kjøleren, i såkalte push-pull oppsett, det er med feste til ei vifte, men det er lett å modde på ei til, f,eks med strips eller helt vanlig strikk Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Da kobler du på to raske (=bråkete) 120mm vifte på TRUE kjøleren, i såkalte push-pull oppsett, det er med feste til ei vifte, men det er lett å modde på ei til, f,eks med strips eller helt vanlig strikk aha, kan jeg sette på 1/2 andre vifter med lys hvis jeg vil?? på den TRUE Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Du kan jo kjøpe to 120mm med lys og bruke dem Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Du kan jo kjøpe to 120mm med lys og bruke dem Jeg har to 120mm med lys fra før så da kan jeg bare sette på de. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Spørs om det er noe fart på dem da, bør ha minimum 2000rpm vifter hvis du skal klokke mye Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Spørs om det er noe fart på dem da, bør ha minimum 2000rpm vifter hvis du skal klokke mye Ok, men vet du om et programm som kan sjekke speeden på viftene?? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Og jeg har hørt at den True kjøleren er ekstremt tung og stor i forhold til andre cpu-vifter,men jeg har hørt at den har vært så tung at når du skulle bære pcen så hadde hk-et knekt sammen pga. vekta og størelsen, men det er ikke sikkert det er sant, men jeg kommer til å bære pcen min mye fordi jeg er mye på lan så hvis det er sant at den er så stor og tung at hk-et knekker så tror jeg nåk at jeg må gå i en mindre version. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Den er ikke spesielt tyngre enn andre store kjølere, har ALDRI hørt eller opplevd problemer med den - dessuten bruker den egen festeanordning med egen bakplate som skal sitte under hovedkortet - den går ingen steder for å si det sånn. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Den er ikke spesielt tyngre enn andre store kjølere, har ALDRI hørt eller opplevd problemer med den - dessuten bruker den egen festeanordning med egen bakplate som skal sitte under hovedkortet - den går ingen steder for å si det sånn. Hehe, Det var bra Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 min e8400 kommer i posten i morgen! hvilket hovedkort og minne bør jeg bestille for å kunne klokke bra? Bestilte du fra utlandet?? nope, kjøpte siste multicom hadde. kunne spart 250kr om jeg hadde rukket å bestille fra nettbutikken på jobben. de ble solgt samme dag jeg prøvde å bestille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå