Gå til innhold

Q9450 eller e8400?

Refi

Anbefalte innlegg

Vel, kva skal du med noke som er kjekt i teorien, men du ikkje trenger i praksis? er kjekt å ha av og til. men ein E8400 klocker til 4.5ghz.. og ein Q9450 til 3.6... er litt forsjell der.. Dessuten så må du tenke på varme (cpu, chipset)..

Har tenkt på det samme, "men kva faen skal eg med noke som er best på papiret(teoretisk) men ikkje i praksis?

Dei fleste driver jo kun med musikk + spilling + chatte prog.

Eg bruker jo min A64 3200+ til spilling + musikk med 1GB ram... funker.. litt lite ram, men aldri noke problem med cpu load...

Så egentlig så er vel E8400 best.. 3Dmark er kun teori... Men også ein peikepinn, men skal du drive med harde ting som DvD shrink OL.. så gå får Q9450 :wee:

Vist ikkje så ville eg gått får E8400 og klocka den :thumbup:

er enig der ja, men jeg tror vel egentlig har bestemt meg for en e8400 hvis jeg skal tenke på prisen også,men når det kommer spill som støtter 4-kjerner så tror jeg nok at q9450 atår høyt på valgs listen av valgene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men ein E8400 klocker til 4.5ghz.. og ein Q9450 til 3.6... er litt forsjell der..

Du har overhodet ingen garanti for at de klokker så høyt, jeg ville vært mye mer forsikitg og sagt at med Q9450 klarer man 3,2ghz, kanskje mer, og E8400 rundt 4ghz.

Du må huske at ikke alle prosessorer klokker like høyt. I tillegg kommer det an på komponenter ellers, ikke alle har like egnede hovedkort, ram, psu eller kjøling - og slettes ikke alle har de kunnskapene som skal til for å få maks ut av disse prosessorene.

Lenke til kommentar
men ein E8400 klocker til 4.5ghz.. og ein Q9450 til 3.6... er litt forsjell der..

Du har overhodet ingen garanti for at de klokker så høyt, jeg ville vært mye mer forsikitg og sagt at med Q9450 klarer man 3,2ghz, kanskje mer, og E8400 rundt 4ghz.

Du må huske at ikke alle prosessorer klokker like høyt. I tillegg kommer det an på komponenter ellers, ikke alle har like egnede hovedkort, ram, psu eller kjøling - og slettes ikke alle har de kunnskapene som skal til for å få maks ut av disse prosessorene.

Jaja tenkte jeg skulle kjøre vannkjøling i antec nine hundred og skal ha abit ip35 hk, Og har en bZerk 500w, Skal kanskje bruke to psuer så det går nok bra når du tenker på de andre komponentene, Men jeg tror jeg går for e8400 fordi jeg ikke driver med seriøs

fotoredigering, og dere har nevnt at den kan klokkes lettere. Tror nok at jeg prøver å få tak i en så snart den kommer på markede i norge, er ikke e8400 helt utørket på markedet her i norge??

Lenke til kommentar

Om begge disse har samme clock 3.6Ghz vil en E8400 få 3324 og en Q9450 få 5994.

Så en E8400 vil ikke ha nubbsjans til og slå Q9450 på 3Dmark score samma hvor mye du klokker den.

Men det går jo etter behov.

Så vis du vil ha Mye POWER/Kraft gå for Q9450.

Lenke til kommentar

E8400 klokker som sagt betydelig høyere enn Q9450, men hvis 3dmark06 - som er en nærmest verdiløs benchmark nå- er så viktig, ja da får dere spare til en Q9770, da har man lov å skryte litt.

I nesten alt annet vil en høyere klokket E8400 yte bedre enn Q9450 - det hjelper ikke med to ekstra kjerner når de ikke brukes.......

Lenke til kommentar
E8400 klokker som sagt betydelig høyere enn Q9450, men hvis 3dmark06 - som er en nærmest verdiløs benchmark nå- er så viktig, ja da får dere spare til en Q9770, da har man lov å skryte litt.

I nesten alt annet vil en høyere klokket E8400 yte bedre enn Q9450 - det hjelper ikke med to ekstra kjerner når de ikke brukes.......

Det er det jeg har lært av dette innleget som du sier at hvis du skal ha quad så har du 2kjerner som ikke kan brukes, Til det komme en dag hvor det kommer spill som støtter 4-kjerner.

Så jeg skal nok prøve å få tak i en e8400 fordi den kan klokkes høyere, og den er billigere.

Lenke til kommentar

EEEHH.

En E8400 på 4.6Ghz Yter dårligere enn en Q9450 på 3.6Ghz!

Lenke til kommentar

EEEHH.

Kan vi få en link med mer dokumentasjon?

Lenke til kommentar

Det er bruk for firekjerner i dag, men ikke til spill - og der kan jeg ikke se at det vil bli noe must med flere en to kjerner på svært lenge - selv Crysis stresser ikke en dobbeltkjerne nevneverdig, det er skjermkortet det står og faller på.

Selv har jeg en [email protected], men det er fordi jeg driver med ganske mye HD videoredigering og enkoding - der er det natt og dag forskjell. Jeg har faktisk bare en E4500 i pcen jeg spiller mest med, med god erfaring (den er selvsagt overklokket en del da...)

Lenke til kommentar
EEEHH.

Javel.... Ja - i de programmer som UTNYTTER alle fire kjerner - det er ikke mange, særlig ikke spill!

Men hvis man lever for å kjøre 3dmark06 så stemmer det nesten.

Sjekk her http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.htm...0&chart=424

Har valgt Q6700 da Q9450 ikke står der, men forskjellen er ikke stor mellom de.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
EEEHH.

Javel.... Ja - i de programmer som UTNYTTER alle fire kjerner - det er ikke mange, særlig ikke spill!

Men hvis man lever for å kjøre 3dmark06 så stemmer det nesten.

WINDOWS er ett av de.

Om du spiller et spill som utnytter begge to vil du få Ytesles problemer når du prøver og minimere spillet!

Lenke til kommentar
WINDOWS er ett av de.

Om du spiller et spill som utnytter begge to vil du få Ytesles problemer når du prøver og minimere spillet!

Ta en liten gjennomgang på linken i posten min over (tomshardware), sammelign litt på de spillene som står der.

Til å sitte med en P4 har du fryktelig god greie på Intel quads - jeg har faktisk tre av dem, som sagt en blodtrimmet Q6000 og 2x quad Xeon i hovedserveren - i tillegg har jeg flere Core2, så utenom tester og reviews så snakker jeg litt av erfaring.

Lenke til kommentar

Hmm... kom ikke så mye nyttig ut av dette. Jeg hører ihvertfall ikke på rådene fra de som bare viser til 3dmark, for det har overhodet ingenting med min problemstilling å gjøre.

Jeg tror muligens jeg går for E8400 bare fordi den er nesten halve prisen. Å tenke økonomi har aldri skadet noen. Så kjøper jeg heller en kjappere quad enn Q9450 om et års tid når den er billigere attpåtil.

Lenke til kommentar
Hmm... kom ikke så mye nyttig ut av dette. Jeg hører ihvertfall ikke på rådene fra de som bare viser til 3dmark, for det har overhodet ingenting med min problemstilling å gjøre.

Jeg tror muligens jeg går for E8400 bare fordi den er nesten halve prisen. Å tenke økonomi har aldri skadet noen. Så kjøper jeg heller en kjappere quad enn Q9450 om et års tid når den er billigere attpåtil.

Det tenkte jeg og

Lenke til kommentar

Men hva burde jeg ha, jeg skal bruke pcen til å:

spille,musikk,vanlig surfing på nett,og Overklokking.

Jeg skal ha et abit ip35 som skal skremme en av disse cpuene langt opp, og jeg vil vite hvem som er best til det. Bare å svare hva jeg trenger og hva jeg ikke trenger

Hvem av de: e8400, eller q9450

Endret av manidress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...