Etern1tyy Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 skal ha ny prosessor, blir for vanlig kontorbruk og krevende spill som Crysis... det jeg går for er selvfølgelig MAX ytelse skal jeg velge Quad 6600 (eller en Quad som er bedre) eller Core 2 Duo E8400 (eller en som er bedre....) vet ikke om det finnes en bedre dualcore prosessor enn E8400... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 det jeg går for er selvfølgelig MAX ytelse Da velger du ingen av de. Maks ytelse finner du her. Lenke til kommentar
Etern1tyy Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 unødvendig... har selvfølgelig ikke så mye penger.. max 3.000,-!!!! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Simen har selvfølgleig rett i at ingenting slår Intels toppmodell, men det sagt så er E8400 og Q6600 (eller Q9450 når den serien kommer nå snart) de logiske valgene når du også tar kostnaden med i beregningen. De er fremdeles high-end, men i mine øyne er det bare dumt å bruke 4-5 ganger så mye penger på en CPU som er 20% raskere (og som sansynligvis ikke går spesiellt lengre enn den billige etter du har overklokket begge uansett). Så kjøp Simens forslag om du faktisk har råd til å kaste bort et par tusen uten å tenke videre over det, ellers kjøp E8400 for dualcore eller Q6600 (eller Q9450 snart) for quadcore. Om du skal ha quad eler dual core avhenger av hva du skal bruke den til. om du ikke vet hva du skal velge, så søk på forumet. Det finnes sikert 200+ tråder om akkurat dette, så jeg gidder ikke skrive opp alt igjen. -Stigma Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg er enig i at både Q6600 og E8400 er gode kjøp. Første innlegg var bare noe tvetydig da han pratet om maks ytelse også. Enten er man ute etter maks ytelse, eller så er man ute etter et godt kjøp. Jeg vil selvsagt anbefale et godt kjøp fremfor det dyreste det går an å få tak i. Hva man bør satse på er mer uklart. Til Crysis og vanlig kontorbruk vil jeg klart si dobbeltkjerne og da utmerker E8400 seg som et godt kjøp i den klassen. Husk at da vil man slippe unna med 65W TDP i stedet for 95W. Noe som betyr lavere krav til kjøling/lavere støynivå. På hvilken oppløsning og med hvilke kvalitetsinnstillinger vil du kjøre Crysis? Er det et GeForce 8600GS du skal bruke til det? Lenke til kommentar
Etern1tyy Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 blir til Crysis på 1280x1024 eller bedre, skal bruke prosessoren sammen med en 8800GTS/GT/GTX som jeg skal kjøpe snart har ikke peiling på dette med strøm og slik, men helst en støysvak en virker som Quad er det beste nå egentlig, så må vel være E8400 duo, Quad 6600 eller Quad 9300.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Crysis stresser faktisk ikke cpu så mye, så lenge du har en ok cpu er det grafikkortet alt henger på. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Kjøleren er ganske stille hvis du ikke overklokker og ikke har 100% last på alle kjernene konstant. Da kan du bare sette den til 5-20% av normal hastighet når den er under 70 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå