jaymz Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Gikk innom elkjøp i dag, og tenkte å kjøpe meg Vista. Prisen på home basic var 2499.-. Jeg trodde jeg kunne finne meg et operativsystem til rundt tusenlappen. Er det rart at Vista er et av de mest piratkopierte programmene i verden? Er det ikke mulig å få dette billigere? Jeg får jo en ny pc med Vista innstallert til den prisen. Hvordan fungerer OEM? Jeg kan vel ikke kjøpe bare en lisens. Jeg trenger en cd-plate. Må jeg virkelig betale 2500 for et operativsystem fra microsoft? Endret 18. mars 2008 av jaymz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Du kan kjøpe OEM versjon av Vista Home Premium for ca 950,-. OEM virker sånn at du ikke kan ta med deg OEM lisensen vidre til en ny maskin hvis du skroter den gamle eller oppdaterer hovedkort. Elkjøp er ikke rette stedet... Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Du kan kjøpe OEM versjon av Vista Home Premium for ca 950,-.OEM virker sånn at du ikke kan ta med deg OEM lisensen vidre til en ny maskin hvis du skroter den gamle eller oppdaterer hovedkort. Elkjøp er ikke rette stedet... Takk for svar. Noen som vet noe om dette: http://www.teknofil.no/wip4/kjoep_vista_10.../d.epl?id=25975 ? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ifølge artikkelen vil prisreduksjonen først komme når SP1 slippes, som var i dag. Men jeg tipper du er nødt til å vente til Vista med SP1 integrert kommer i butikkene før du får Vista med redusert pris. PS. Står litt om OEM vs. retail i denne tråden. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Får jeg kun kjøpt OEM via nettbutikker? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Ja og nei . Netshoposlo kan du handle over disk hos . Datakjeden og Digitalimpuls kan du også kjøpe over disk. Kikk på oversikten her : -> Vista Operativsystem<- ( selv handlet OEM versjoner der ) Endret 19. mars 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
tauromachine Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Ser det er studentoppgradering fra XP til Home Premium for under 700. Må en installere dette oppå XP, eller bruker en bare sin gamle XP-serial når en installerer? Og hvordan sjekkes det om brukeren er student? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Vista UPG versjoner må installeres "oppå" , dvs starte installasjonen fra det gamle OS du oppgraderer fra. Hvordan det er med sjekk/kvalifisering for student versjon vet jeg ikke. Lenke til kommentar
tauromachine Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 syar2003: Men vil en slik installasjon formatere harddisken? Eller er en nødt til å dra med seg det gamle som "ligger under"? Har skjønt det sånn at den måten å installere på ofte fører til fler problemer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Nei det fører ikke til noe problemer eller gammelt som ligger under. Alt det gamle havner i 'en mappe = windows.old Det inkluderer program files , windows , Douments and Settings. Denne mappen kan du bare slette helt etterpå . Lenke til kommentar
lyon Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Er Digitalimpuls åpent på påskeaften? isåfall hvor lenge Endret 20. mars 2008 av lyon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå