Gå til innhold

Bytte av Intel Core 2 Duo - T7300

Anbefalte innlegg

Hallo ja!

Jeg har sett litt rundt på nettet, men finner ikke noe godt svar. Jeg har en HP HDX bærebar, med en T7300 CPU. Spørsmålet er hvilken CPU man kan oppgradere til? Jeg regner med at det går greit med T7800, men hva med T9500? Forskjellen ligger i 65 nm og 45 nm utformingen. Og er det værdt å oppgradere? T7300 har 2GHz, T7800 har 2,6GHz?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo ja!

Jeg har sett litt rundt på nettet, men finner ikke noe godt svar. Jeg har en HP HDX bærebar, med en T7300 CPU. Spørsmålet er hvilken CPU man kan oppgradere til? Jeg regner med at det går greit med T7800, men hva med T9500? Forskjellen ligger i 65 nm og 45 nm utformingen. Og er det værdt å oppgradere? T7300 har 2GHz, T7800 har 2,6GHz?

Takk for alle svar.

Flere modeller av bærbare med T7800 ble levert med kraftigere strømforsyning da den krever mer power ved load, den blir da også varmere enn en T7300.

Hvis modellen din ble levert med T7800 skulle det kunne gå, men du må sjekke strømforsyning m.m.

Om den er verdt det er vanskelig å si, det kommer an på hva du skal gjøre.

Om du kan benytte T9 serien er det vel bare HP som kan svare på, den krever støtte i bios men prinsippielt burde det kunne gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...