amatør Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hei, Jeg trenger litt hjelp med noe småtteri og håper noen her kan hjelpe meg litt. Først noen ord om maskina jeg har: Hovedkort: ECS K7S5A SIS CPU: Athlon 1ghz 256 mb pc133 sdram Western digital caviar 40 gb 7200 rpm Geforce 2 100/200 MX 64 mb Pioneer DVD 116 Samsung ide cd-brenner Windows 98 SE Alt dette er nytt,ca 2 mnd. gammelt. Har noen irriterende småproblem: 1. DVD-avspilling er litt hakkete/går i rykk og napp. Har prøvd å sette DVD-spilleren i DMA-mode, men når jeg gjør dette finner ikke dvdspilleren platene jeg setter inn ( og følgelig ikke cd-brenneren heller). Hva kan jeg gjøre med dette? Hvordan kan jeg få dma til å fungere og vil dette hjelpe på tregheten? 2. Hovedkortet er med onboard lydkort, men i det siste har det skurret litt, særlig ved avspilling av kommentarspor o.l i spill. Musikk fra dvdspiller går helt fint. 3. Det fulgte med et gratis antivirusprogram med hovedkortet. Det het PClin eller noe slikt, og er fra Trend corp. Er dette bra nok eller trenger jeg noe annet som er mer kjent? 4.Spill o.l er litt nappete det første minuttet eller så når jeg starter en spilløkt, men så går alt greit. Noen som har noen ide om hva dette kan skyldes? Blir veldig takknemlig for all hjelp!! Mvh. Per A Lenke til kommentar
T5R Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Søker oxo hjelp. Har bygget sammen en billigpc til brodern, men d er bare krøll..... PCchips M810LMR hk, Duron 800, 196Mb ram,Gainward Gf2 mx, ibm 40Mb 60Gxp Hd. HK har innebygget lydkort, grafikkort (disablet) lastet inn ME, gikk greit, men når jeg prøver å laste spill/program stopper bare cdrom å lese, kommer opp m feilmeld : unknown error in file set. hva kan dette komme av? kan jeg ha for liten strømforsyning? 235W... maskinen har ikke kostet meg mer enn 2 lapper når jeg kjøpte alt dette (utenom ram som jeg hadde) Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 På min fars maskine (en IBM P3 600) har jeg merket at det er veldig forskjell på dvd-avspilling alt etter hvilket program du bruker. Har prøvd mange forskjellige, noen hakker, noen går bare sakte, og noen går fint. Har aldri opplevd problemer med WinDVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå