Tittoffer Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Kjøpte el-gitar (stolt som en hane) forsterkeren er en peavey Rage 158 og en enkel nybegynner gitar... Lurte på hvordan jeg kan sette det opp slik at jeg får en lyd lik denne: Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Gratulerer!! Det er mange muligheter for å få en slik lyd/mange andre lyder. Enten med de innebygde effektene i forsterkeren (nesten alle forsterkere har et par kanaler og en drive-knott), og om du ikke er fornøyd med det kan du kjøpe en separat pedal/effektbrett.. Men det som allerede er i forsterkeren holder sikkert for nå Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Gratulerer!! Det er mange muligheter for å få en slik lyd/mange andre lyder. Enten med de innebygde effektene i forsterkeren (nesten alle forsterkere har et par kanaler og en drive-knott), og om du ikke er fornøyd med det kan du kjøpe en separat pedal/effektbrett.. Men det som allerede er i forsterkeren holder sikkert for nå Hva skal jeg skru på ??? har lest manualen men det står ingenting:S Dette er vell et litt bedre eksempel av den lyden jeg vill ha: Endret 18. mars 2008 av Tittoffer Lenke til kommentar
Larsinnj Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 På min gamle Marshall-forsterker måtte jeg ha, lite Clean og mye Gain for å få den "rammsteinlyden" du linket til i første innlegget. Lenge siden jeg har spillt, men synes jeg husker at jeg måtte skruve ned lyden mye når jeg stilte de sånn. Lenke til kommentar
Yurhoo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hva heter Knottene dine på Forsterkern? Fortell det så skal jeg gi deg en grei instilling som gir deg lyden du vil ha. Lenke til kommentar
Yurhoo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) ! Endret 22. mai 2011 av Yurhoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå