aMo Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Som topic sier, hvorfor virker ikke alle originale xbox-spill på xbox 360? Og om det er 1000 tråder om dette fra før, så beklager jeg, jeg HAR søkt! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Alle Xbox spill blir emulerte via software, meget tidkrevende jobb å få alle til å kjøre plettfritt. Er ikkje alle spill som fungerer like godt heller ser du Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Tror faktisk vi ikke vil se flere spill. Heller se den som Xbox LIVE Originals. Mao. du må betale på nytt. Birger Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Men vil det da si at jeg ikke kan kjøpe et gammelt Xbox-spill billig, men må kjøpe en nyutgivelse av det samme spillet? Er det gitt ut egne kompatible versjoner av spillene? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Alle Xbox spill blir emulerte via software, meget tidkrevende jobb å få alle til å kjøre plettfritt. Er ikkje alle spill som fungerer like godt heller ser du Det er også et problem at nVidia NV2A GPU'en som sitter i Xbox har egne "quirks"/løsninger på ting som nVidia har patenter på. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Tror faktisk vi ikke vil se flere spill. Heller se den som Xbox LIVE Originals. Mao. du må betale på nytt. Birger Men Xbox Originals må uansett ha en emulator for at det skal funke, så hvis ett spill dukker opp på Marketplace, så kan man vel også spille det fra den originale DVDen som har blitt kjøpt i butikken. La oss si at Microsoft bestemmer seg for å gi ut MGS2 som Xbox Original. Da hadde det vært helt idiotisk å tvinge kundene til å kjøpe hele spillet, inkludert emulator, istedenfor å gi ut emulatoren gratis slik at de som allerede har spillet på DVD ikke trenger å kjøpe spillet på nytt. Red.: Også er det plassproblemet. 3-6GB per spill, også har man kanskje 10 spill på DVD fra før av. Da må man kjøpe dyre ekstra harddsiker for å få plass, og det tror jeg ikke folk gidder. Det blir altfor dyrt. Endret 20. mars 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
PinkyDaSlayer Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Versjonene av spillene som selges på XBL er modifiserte. Det vil si at de er ikke like som de du får kjøpt på DVD, noen som beyr at emulatoren ikke nødvendigvis støtter DVD versjonen. Originals verjsonene er lagd for å fungere på X360, ikke Xbox. Men sannsynligheten for at DVDen fungerer er stor, da det er de mest populære Xbox spillene som blir lagt ut som Originals, og det er disse Microsoft har prioritert emulatorstøtte til. Tror jeg... Du må forresten ikke kjøpe selve emulatoren, bare den emulatortilpassede versjonen av spillet. Det skal riktignok sies at de emulatortilpassede versjonene ikke alltid er spesielt gode, og de fleste Xbox-spill går bedre på den gode gamle Xboxen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå