TCi Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Da er SP1 til Vista tilgjengelig via Windows Update. Den er bare tilgjengelig på engelsk, tysk, japansk, fransk og spansk. Norsk utgave kommer i april. De som har automatiske oppdateringer og har den rette språkutgaven, vil få beskjed. Om ikke kan dere bare sjekke Windows Update og søke etter nye oppdateringer. Finner du den ikke? Dersom du ikke finner den, følg disse punktene: http://support.microsoft.com/?kbid=948343 Blant grunnene er: Cause 1You are already running Windows Vista SP1. Cause 2 Windows Vista SP1 has not been released for the language of the language pack that you have installed. Cause 3 Windows Service Pack Blocker Tool is used to block the delivery of Windows Vista SP1 from Automatic Updates or from Windows Update. Cause 4 You tried to install Windows Vista SP1, and the installation failed with a known inconsistency in the file or registry structure. Cause 5 A hardware device driver or device software was problematic when you updated to Windows Vista SP1. The Windows Update service can detect the small set of device drivers and software that falls into this category. The Windows Update service will not offer Windows Vista SP1 until an update for the hardware device driver or the device software has been installed. Cause 6 You have installed a prerelease version of Windows Vista SP1, and you must uninstall the prerelease version, or start with a new installation of Windows Vista. Cause 7 You used the third-party program vLite to configure the system, and you may have removed required system components that have to be available for Windows Vista SP1 to be installed. For more information, visit the following vLite Web site: http://www.vlite.net Microsoft provides third-party contact information to help you find technical support. This contact information may change without notice. Microsoft does not guarantee the accuracy of this third-party contact information. Cause 8 You see one or more updates for Windows Vista when you run Windows Update. However, you do not see Windows Vista SP1 listed. Størrelse Windows Vista SP1 x86 >> 65 MB Windows Vista SP1 x64 >> 125 MB Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone (KB936330) Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone for x64-based Systems (KB936330) Endret 18. mars 2008 av TCi Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ser ut til å være rimelig mange som blir "temporarily blocked" hvis AC'97 ikke "støttes". Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Det kan være at driveren som AC'97 leverer var en av de driverene som første til at SP1 ble utsatt en periode. Sjekk om produsenten har ordnet med en ny driver. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 kjører sp1 som f.. her. 3599 % økning i ytelse, får 13561 fps i cod4, deilig. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Flotte greier! Nå er det bare å vente til april da... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Var litt trøbbel med å finne SP1 på Windows Update. Først sto det at det var 5 oppdateringer tilgjengelig, men jeg trykket "Find new updates" eller hva den knappen heter. Deretter fikk jeg beskjed om at det ikke var noen oppdateringer tilgjengelig. Slik holdt den på etter 4-5 oppdateringer inntil jeg fikk en feilmelding. Men etter feilmeldinga fant den endelig SP1, og installasjonen gikk som smurt. Har ikke opplevd noen problemer etter jeg rebootet for en time eller to siden. 64-bits engelsk Vista Home Premium OEM Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 går fint, men hvor er det blitt av de andre oppdateringene? lang. packs osv borta! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Oi, takker for påminnelsen TCi! Må springe opp og laste den ned asap. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hmm, holder vel på med de forberedene oppdateringene her. Håper nettverksytelsen er forbedret, funket dårlig å streame 1080p fra sambaserveren igår :/ 10MB/s toppet det seg på. vet at utstyret lett takler 18-30 i reel bruk, og 70+ teoretisk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Etter vellykket installasjon av SP1 vil man kanskje frigjøre et par gigabyte på OS partisjonen. Man benytter da vsp1cln programmet "VistaSP1Clean" (installeres av SP1 i %windir%\system32). Merk at å kjøre denne gjør at SP1 ikke kan avinstalleres. Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Lasta ned sp1 64bit i sta og den går som en drøm hehe Når jeg lasta den ned fra MS sine sider så var exe fila på litt over 700mb, jeg bruker ultimate 64bit og hadde lasta ned norsk språk språkpakke. Den pakka måtte jeg slette for og legge inn SP1 noe som ikke gjorde meg noe Alt av drivere og programmer funker og klager ikke på noe enda hehe Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Irriterende at jeg ikke kan laste ned denne utgaven av sp1 da jeg har engelsk språkpakke men originalt var min norsk. Men ikke verdens undergang heller da Vista for min del har fungert utmerket uten sp1. Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Du kan laste ned engelsk språkpakke slette norsk språlpakke Jeg har engelsk ultimate 64bit og hadde norsk språkpakke lastet ned på pcen og sp1 ville legges inn siden jeg hadde en språkpakke som ikke støttes av sp1. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Øhmm.. Jeg har en eller annen RC eller beta av SP1.. Hvordan kan jeg oppgradere til den ferdige utgaven? *SENSURERT*, og prøver jeg å installere, får jeg bare beskjed om at SP1 allerede er installert. EDIT: Bruk øynene dine, gutt. (Løsning: Den finnes i lista) Endret 19. mars 2008 av BagBiter Lenke til kommentar
jealei Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 hei, jeg lastet ned vista sp1, men nå vil ikke start menyen funke, dvs jeg kan trykke på windows flagget, men all annet så får jeg bare en *ding* viss jeg prøver og trykke på de, har prøvd og restarte men feilen er der ennå Lenke til kommentar
recyc Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hvilken av sp1 skal jeg velge x64 eller x84 (er det) hva er forskjellen? Får ikke opp vista på windows update, men har prøvet alle tips til hvordan. Ikke mer updates og laste ned og driverne er oppdatert, har to på listen. Burde man laste ned fra windows sine sider uasett, også hvilken versjon. takk. Lenke til kommentar
recyc Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Microsoft strongly recommends that customers wait until mid-April for SP1, when it will begin automatically downloading to Windows Vista–based PCs set to receive updates automatically. Find out more, including how to turn on automatic updates. venter litt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har innstallert engelsk og norsk språkpakke, kan jeg innstallere Vista SP1 da ? Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Du kan laste ned engelsk språkpakke slette norsk språlpakke Jeg har engelsk ultimate 64bit og hadde norsk språkpakke lastet ned på pcen og sp1 ville legges inn siden jeg hadde en språkpakke som ikke støttes av sp1. Jeg kan ikke fjerne norsk fordi det er det systemet mitt er originalt. Jeg har installert engelsk som språk men kjernen vil alltid være norsk. Er i motsatt situasjon som deg med andre ord. Endret 19. mars 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg kan ikke fjerne norsk fordi det er det systemet mitt er originalt. Jeg har installert engelsk som språk men kjernen vil alltid være norsk. Er i motsatt situasjon som deg med andre ord. Får du noe feilmelding i dette tilfellet? Jeg prøver å kjøre Sp1 .exe filen, men den gjør tilsynelatende ingenting. Ingen feilmelding eller noe. Mulig jeg har engelsk med norsk kjærne. Hvordan kan jeg evt sjekke dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå