hallegyn Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har fått i oppdrag å fikse en Dell 510m som har fått ødelagt inngangen til ladekabelen. (Den slarker, og må justeres nøye for å ta i mot lading.) Noen som vet noen som fikser slike billigere enn Dell? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Den burde du eller noen andre som håndterer en loddebolt klare å feste igjen om maskinen lar seg dele uten skader. Lenke til kommentar
hallegyn Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 ...om maskinen lar seg dele uten skader. Det var det da : ) Hadde den oppe i går sammen med denne linken. (Tror det var den i alle fall.) Stoppet da jeg ikke turde å bruke mer makt for å vippe opp tastaturet. Ser en lignede her på Dell sine sider. Får ta en kikk til på det, og se om jeg finner ut noe mer. Lenke til kommentar
hallegyn Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Det var vist bare et par haker, en på hver side av tastaturet. Da er det vel bare å skru fra hverandre resten av maskinen og varme opp loddebolten. Lenke til kommentar
hallegyn Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Har hatt oppe hele greia nå og tatt ut hovedkortet. Og lurer fortsatt på om noen vet om noen som har holder på med slike reparasjoner. : ) Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg har gjort sånt. Noen maskiner er veldig greie, som Toshiba (ihvertfall litt eldre) som har 2 store loddepunkter. Enkelte HPer er bortimot umulige, for det er en hel haug med små punkter som sitter svært nærme andre ting. På den Dell-maskinen er det vel en ganske stor plugg, ca. 8 mm i diameter med en tynn pinne inni. Jeg har ikke sett en sånn kontakt fra undersiden, men det er antagelig ganske store loddepunkter. Det er bare å varme dem opp så de smelter og evt. ha på litt mer loddetinn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå