Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen viser "no signal detected" under oppstart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at det er minnet som forårsaker problemet

edit: maskinen skal starte opp selv om strømkabelen ikke er tilkoblet. Det eneste som skjer er at du blir påminnet at skjermkortet klokkes ned.

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Vel, om feilen kommer rett etter "verifying DMI pool data" så er det altså akkurat når skjermen slår over til å loade windows, samt at oppløsningen forandres.

Derfor vil jeg tro at en av følgende er kilden til problemet ditt:

- Noe relatert til oppløsningen som er satt fra windows, slik at skjermen ikke kan vise det windows spør etter. Dog, da skal du normalt få en "mode not supported" eller lignende feilmelding i stedet for at skjermen bare slutter å vise bildet - men jeg skal ikke utelukke at noen skjermer ikke gjør dette i stedet for å vise feilmelding.

- Noe relatert til operativsystemet, gitt at feilen intreffer akkruat i øyeblikket der kontrollen gis over fra BIOS til windows. For å teste dette så hadde jeg prøvd å boote opp en av disse linux operativsystemene som kjører direkte fra DVD uten at noen installasjon trengs. Det er en enkel måte å sjekke at du får nomalt skjermbilde og at du dermed kan utelukke hardware-feil. Det fine er jo at det er ingen endringer som utføres på maskinen med en slik DVD, så neste gang du slår av maskinen er den rett tilbake til normal. Det er ei heller noe du må sette deg inn i for å bruke, så du trenger ikke å være "linux-man" for å teste. Gitt at alt virker normalt når du booter opp Linux så vil jeg tro at noe har korruptert windows installasjonen din på en eller annen måte, og at du da bør rett og slett reinstallere windows.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...