sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei Når jeg skrur på datamaskinen, så "starter den litt" men så plutselig så kommer det "no signal detected" selv om vifta fortsatt går.. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Dette betyr da at den ikke har skjermen ikke får noe signal fra skjermkortet. Ser du noen grunn til dette? Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Hmm.. Den viser jo litt bilde da.. "no signal detected" kommer midt under dos-oppstarten om du skjønner.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Så den viser en normal BIOS-oppstart før den viser No signal detected??? Du er sikker på at dette ikke bare kommer fra skjermen? Mao om du kobler fra skjermkablen vedvarer meldingen? Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Ja. Har prøvd med en annen skjerm også. Samme.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hvis du sier at du får et ordentlig skjermbilde og at denne feilmeldingen kommer fra PC-en og ikke fra sjermen har jeg egentlig ikke peiling da jeg har aldri hørt om det før. Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Nei, da missforsto jeg deg.. Meldingen kommer fra skjermen. Men jeg får bilde først, så plutselig detter det ut. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Aha du får altså den vanlige meldingen om at video BIOS'en er installert osv og SÅ detter bildet ut? Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 "Verifying DMI pool data..." er det eneste som kommer før skjermen detter ut.. Pcen slår seg ikke av. Lenke til kommentar
FinalResistens Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 jeg har samma problem viftene starter lyser grønt lys på hovedkorte, men får ikke noe bilde på skjermen. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Vel, er dette en nybygd pc eller har denne fungert i lengre tid? Hvilken maskinvare har du? Har du gjort noe med maskinvaren eller endret konfigurasjon? Installert nye drivere? Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Den har fungert i lengre tid. Koblet fra for å flytte den. Etter det kom dette problemet Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Er den koblet opp rett da...du har ikke flere skjerminnganger? Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Har prøvd begge skjerminngangene. Samme problemet begge inngangene. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hmmm...bruker du VGA eller DVI? Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 VGA Har prøvd DVI Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hmm og skjermen står med Analog utgang valgt? Lenke til kommentar
sisselscott Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Ja, men jeg har ikke forandret på noe. Bare koblet fra og til igjen. Ingenting annet er forandret. Lenke til kommentar
1337acab Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Ja, men jeg har ikke forandret på noe. Bare koblet fra og til igjen. Ingenting annet er forandret. Prøv å slå på maskina å tell til 2 så trykker på skjermen manuelt, funker ikke det, da kan du prøve å slå av dataen igjenn, så slå du den på å trykker skjermen på fort rett etterpå, kan hende det funker. kan ikke slå av dataen min å så slå den på å vente 1 min så slå på skjerm da kommer bare " No Signal" og skjermen blir helt svart, jeg bruker å trykke på maskinen å telle fort til to så slår jeg på skjerm, da funker det! Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dersom du har flyttet maskinen kan det hende kabler, kort ol. inne i maskinen har løsnet under transport. Skru opp maskinen og sjekk at kabler, kort ol. sitter skikkelig i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå