Kebab GUD Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 http://www.variety.com/article/VR111798256...yid=13&cs=1 Peter Berg (The Kingdom) skal lage en ny "Dune" film... Dune ble filmatisert i 1984 av David Lynch og en miniserie ble laget i 2000.. men nå skal altså berg lage en ny film.. Jeg er ikke akkurat i mot det.. både 84 filmen og 2000 serien hadde sine sterke sider.. men en helt ny trofast film kan bli temlig bra.. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Dune må være en av de få sci-fi filmene jeg ikke har giddet å se ferdig, men det kan ha noe med at jeg ikke liker Lynch. Så vel også deler av miniserien for en del år siden da Showtime sendte den, men den fenget vel ikke noe særlig den heller. Da gjenstår det egentlig bare å se om jeg klarer å komme meg igjennom denne Endret 18. mars 2008 av Otth Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Å nei....serien var meget bra fortalt men dårlig pga GRUSOM effekter. Du kunne jo se at bakgrunnen var tapet med bobbler i den (Jeg har dvden). Filmen er en klassiker (IMO) og fenget verdenen bra, men hadde ikke mulighet å fortelle den bra. Personlig hadde jeg likt et high budget TV serie av Dune. Den er så kompleks historie at den trenger masse tid å fortelle. Har ikke store forventninger siden ressiøren er såpass ung. Hadde følt meg tryggere med en mer eldre/moden person bak den, er fare for at han blir opptatt over at den skal bli overdrevet Sci-Fi ala Star Wars. But we shall see. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Sier ikke nei takk til det, men synes det kunne vært en annen regissør. Spielberg hadde vært bra. Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Spielberg; nei takk. Da ender det med at ingen dør, alt går bra og filmen får 10-årsgrense. Blir for Disney-fisert. Speilberg kan lage brutale filmer, ingen tvil om det, men sci-fi-filmene hans er de verste jeg vet om. E.T. er jo skrekkeksemplet. War of the Worlds var óg tragisk, IMO. Men over til saken; en ny Dune-film? Ja, takk!! Kjenner ikke til den unge regissøren, men krysser fingra Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Elsket Lynch-versjonen, synes miniserien var et makkverk. Personlig skjønner jeg ikke helt poenget med en ny filmatisering siden jeg synes den gamle er så tøff (hvem kan vel f.eks. overgå Sting i rollen?), men det er uansett alltid positivt med nye store sci-fi-filmer. Dessverre blir det nok tilhørende elementer av "noe for alle" som gjerne følger storbudsjett remakes, dvs. slapstick, sterkt nedklipt lengde, upassende nakenscener, overdreven forklaring av handlingen gjennom upassende dialog, alt for mye fokus på action i stedet for historie, m.m. Endret 20. mars 2008 av Saftis Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Elsket Lynch-versjonen, synes miniserien var et makkverk. Personlig skjønner jeg ikke helt poenget med en ny filmatisering siden jeg synes den gamle er så tøff (hvem kan vel f.eks. overgå Sting i rollen?), men det er uansett alltid positivt med nye store sci-fi-filmer. Dessverre blir det nok tilhørende elementer av "noe for alle" som gjerne følger storbudsjett remakes, dvs. slapstick, sterkt nedklipt lengde, upassende nakenscener, overdreven forklaring av handlingen gjennom upassende dialog, alt for mye fokus på action i stedet for historie, m.m. Miniserien var faktisk mer etter boka enn filmen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå