LucarioX Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Noen som vet om et godt tilbud på en god bærbar PC? Maskinen skal vel for det meste brukes til surfing, jobb og litt bilde/musikk spilling. (Legge over musikk, bilder på MP3 spiller osv..) Ønsker en maskin som tåler endel. Altså en solid maskin med godt tastatur og slikt. Skal brukes til: - Spill - Jobb - Surfing - Musikk - Bilde visning Ønsker: - God skjerm - Holdbart batteri - Windows Vista - En holdbar og solig maskin som tåler endel! Prisen kan ligge mellom 5000 kr og 15000 kr. Noen forslag til en skikkelig kul maskin? Noen gode tilbus fortiden? Takker for alle forslag som kommer! Endret 18. mars 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Denne Toshibaen ser utrolig lekker ut! Noen som har erfaringer med den? En solid og god maskin? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Et par i klassen som har en slik en. Skjermen blir slarkette i hengslene bare etter 2-3uker, så ville ikke valgt en slik en om du skal ha noe som tåler å blir brukt. edit: IBM/Lenevo har bra byggekvalitet på PCene! Core2duo Endret 19. mars 2008 av Core2dou Lenke til kommentar
formann Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Høres ut som du trenger en Thinkpad T61. 2.2Ghz C2D 160GB HD nV Quadro 140NVS 2GB RAM 802.11 g/n Vista Business GNT selger disse til 8490,- eks mva. Dette er maskiner som tåler bruk. Ramme og hengsler i titan og magesiumkompositt. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Skjermkortet som er i T61 funker utrolig dårlig til spilling. For meg høres det ut som at han trenger en Multicom M570. Men den tåler nok ikke like mye som T61. Endret 19. mars 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
eNeo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Skjermkortet som er i T61 funker utrolig dårlig til spilling. Jeg har en T61, og det har seg slik at Lenovo har klokket dette kortet utrolig mye ned, helt sikkert pga. stabilitet. Dette skjønner jeg godt da T-serien er beregnet på bedriftsmarkedet. Men uansett, jeg fikk tak i drivere som tillot meg å endre klokkefrekvensene på kortet. Originalt lå core og minnefrekvensen på rundt 400/400 mhz. Du kan trygt klokke dette opp til 600/900 uten stabilitetsproblemer. Core temp ligger riktig nok på rundt 85C ved tung belastning. Men det ser ikke ut til å plage maskinen noe serlig, kvalitet! Fikk benchet maskinen til ~2400 poeng i 3DMark 06. Så kortet er absolutt ikke et dårlig ett såfremt du klokker det opp. Quadro NVS 140m er ikke mye ulikt Geforce 8400m, kortet er basert på dette, meget mulig det kun er rebrandet med forskellige driverpakker. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hva med en fet Lenovo T61p med skikkelig kraft til 12500 kroner: Core 2 Duo T9500 2,6 GHz 2GB ram 200GB Harddisk 7200rpm Bluetooth, TPM Security Chip, Wlan, lyd, Gigabit Lan osv. NVIDIA Quadro FX 570M 14.1" TFT 1400 x 1050 SXGA+ DVD-brenner Microsoft Windows Vista Ultimate 3 års garanti Ulempen er kanskje at den ikke har widescreen, men med den oppløsningen går nok det bra Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Fikk benchet maskinen til ~2400 poeng i 3DMark 06.Så kortet er absolutt ikke et dårlig ett såfremt du klokker det opp. Quadro NVS 140m er ikke mye ulikt Geforce 8400m, kortet er basert på dette, meget mulig det kun er rebrandet med forskellige driverpakker. Jeg sitter selv på en T61, riktignok med WS skjerm og Vista, men jeg mener bestemt at jeg scoret rett over 2400 med driverne som fulgte med. Når sant skal sies, har jeg ikke engang tenkt tanken om å bytte drivere ettersom maskinen fungerer smertefritt på alle måter, og man ikke tukler med et viktig verktøy så lenge alt er i orden. Jeg blir nesten nødt til å teste 3DM06 på nytt for å være helt sikker. En ting er ihvertfall sikkert, så lenge jeg holder meg unna masse AA og AF kjører maskinen WOW lett i 1400x900. Har for lengst lagt WOW på hylla, så jeg har ikke testet ytelsen i en instance med 40-50+ spillere. Mulig det vil bli litt mer stakkato da. Når det gjelder din mistanke om at Quadro NVS 140M tilsvarer 8400m, så har du ganske så rett. Det tok litt tid å finne ut nøyaktig hvilken 8400m brikke det er snakk om, for maken til gjetting og mengde forskjellige svar har jeg ikke sett siden jeg var innom "AMD vs. Intel" trådene her på forumet. Så vidt jeg kan skjønne er Quadro NVS 140M en 8400M GS brikke. G86 arkitektur 16 stream processors 64-bit minnebus ~10w TDP 8400M GS er i følge nVidia ment å kjøre 400/600. Om du ikke scorer mer en 2400 med 600/900 tyder på at du har dratt den for langt, eller at programmet du bruker ikke gjør jobben sin. Det kan også være at driveren du bruker hemmer ytelsen mer en overklokkingen klarer å veie opp for. Et resultat på 2400-2700 ser ut til å være normen med T61 og Quadro NVS 140M. Til trådstarter vil jeg bare si, at det å ha en så god bærbar som en T-serie helt klart burde veie tyngre en de siste hakkene med AA og AF i et spill. Jeg er på min 3. Thinkpad nå (bytter hvert 2. år) og kommer aldri til å gå tilbake til noe som knirker, er slarkete, ikke tåler en dram i tastaturet, bråker, bugger, krasjer, mangler tastaturlys, mangler fungerende trackpoint, har sub-par tastatur, flasser, ikke tåler juling....osv. Listen er lang. En T61p med Quadro FX 570 +++ til 12.500,- kan ikke ses på som noe annet en det beste kjøpet på denne sektoren av melkeveien akkurat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå