RogueAlien Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hvilke mattyper inneholder palmeolje? Jeg har hørt så mye vondt om denne oljen. Og alt er ganske overbevisende også. Jeg ønsker og vite hvilke typer mat som vi har i norge som har palmeolje i seg. Hvis du/dere vet om andre utenlandske mattyper som også inneholder det hadde det vært fint. Har lyst til og unngå denne oljen så godt jeg kan. Både for og støtte miljøet men også for og unngå en av de mest usunne matoljene i verden. Og jeg vil ikke høre motargumenter mot at denne oljen ikke er farlig alikevel osv. Det er vel grunner til at denne oljen er så utrolig billig. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Denne maten inneholder palmeolje Palmeolje. (Foto: Anders M. Leines/NRK) Palmeoljen er en av de mest usunne matoljene du kan få i deg. Foto: Anders M. Leines/NRK Alle matvarer som kun er merket med vegetabilsk olje eller fett kan inneholde palmeolje. Er du usikker, kan du ringe produsenten og spørre. Dette er blant matvarene som kan inneholde palmeolje * Frityrstekt mat, for eksempel pommes frites. * Enkelte typer fiskegrateng. * Fiskepinner. * Nudler. * Taco-shell. * Potetgull og annet snacks. * Kjeks. * Ferdige kaker. * Kakemiks, sjokolademuffins, brownies etc. * Sjokolade. * Sjokoladepålegg. * Peanøttsmør. * Frityrolje. Husk at det er både hvilken type fett og total fettmengde som påvirker hvor sunt eller usunt produktet er. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Ok takk, jeg får se bak på matvarene jeg kjøper da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå