Trondhe Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg har et problem angående min Linksys WRT43GL router. Her en dag mistet jeg plutselig nettet. Når jeg prøver å installere nettverket på nytt via CD-en som jeg fikk med, stopper den opp på siste "sjekken" og får opp feilmeldingen "Finner ikke nettverk, prøv å slå av og på routeren", eller noe i den dur. Selvsagt har jeg prøvd å skrudd av og på routeren 10 ganger. Jeg har hørt at det er et vanlig problem dette med at den stopper opp på den siste sjekken, så derfor prøvde jeg "EasyLink Connect" også (Som skal gjøre samme nytte som den CD-en jeg fikk med), uten noen lykke her. Jeg har også prøvd å gå direkte inn på instillingene på routeren ved 191.168.1.1. Problemet her er at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre når jeg har kommet inn. Jeg setter opp passord på routeren, og mer kan jeg ikke skryte av at jeg kan. Jeg har selvsagt brukt "reset"knappen flittig Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Her er min anbefaling: -Finn manualen din fra CD platen eller Linksys.com. -Kjør full reset på routeren. Om jeg husker rett så gjøres dette ved å holde resetknappen inne i ca. 5sec. -Kontroller at TCP/IP innstillingene på din maskin står til auto. (Start-Kjør-"cmd"-"ipconfig/all". -Maskinen din skal nå ha mulighet til å få IP adresse fra routeren (Start-Kjør-"cmd"-"ipconfig/renew". -Du skal nå ha lokalt nettverk. -Logg deg inn på routeren via webgrensesnittet på 192.168.1.1 og se litt rundt i de forskjellige seksjonene så du blir kjent. -Om routeren håndterer din internettilkobling, så konfigurerer du denne.("Setup-Basic") -Sett eventuelt sikkerhet på det trådløse nettet.("wireless - Security") Generelt: -De fleste har før eller siden behov for å manuelt endre innstillinger på routeren. Det er derfor kjekt å bli kjent med oppsettet fra første stund. -Mange foretrekker annen type firmware. Dette gjelder spesielt WRT54gl. Om dette en dag blir aktuelt anbefaler jeg dd-Wrt. Andre brukere kan nok og anbefale andre gode alternativer. [edit:addon] Endret 18. mars 2008 av Cerwell Lenke til kommentar
Trondhe Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Automatisk konfigurasjon stod på auto. Jeg fikk problem da jeg skulle kjøre ipconfig/renew. "Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal tilkobling: Ingen tilgang" Når jeg prøver å konfigurere routeren via 192.168.1.1 kan jeg cruise rundt vel og lenge, men med en gang jeg prøver meg på "Save Settings", får jeg opp neste bilde som er "Saved settings successfull", men etter dette klarer jeg ikke å komme inn igjen til konfigurasjonen og må restarte routeren enda en gang. Endret 18. mars 2008 av Trondhe Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Du vil og få en oppdatering av ipadressen din ved omstart. Om du ikke kommer inn på router etter at du har lagret instillingene dine, så kan det hende at du har endret routerens lokale IP. Du vil i såfall se dette etter en omstart ved å kontrollere linjen "DHCP Server:..." under [start-kjør-"cmd"-"Ipconfig/all"] Når det gjelder DHCP server så bør du ha en av dette i nettverket ditt. Om routeren din skal tjene som dhcp server kan du la de forhåndsvalgte verdiene under DHCP Server stå uendret på Linksys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå