Uxzuigal Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 ....Netbus er for fjortiser. Tror der.... Hvis "fienden" har åpen "Messenger" protocol i winxp/2000/ntm, vil du kunne sende net bus meldinger til ham, til og med firewall oppe eneste muligheten for og trixe dette vekk er og "lalala" og det er det veldig få som gjør:) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 grett nok men hvor mye har skjedd før jeg fikk brannmuren online samme ip har scannet meg flere ganger og jeg er litt redd for at noen faktisk har vært inne på maskinen min :-? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 grett nok men hvor mye har skjedd før jeg fikk brannmuren online samme ip har scannet meg flere ganger og jeg er litt redd for at noen faktisk har vært inne på maskinen min :-? Holder du maskinen oppdatert og har en virus-scanner er sjangsene små for at noen har kommet seg inn. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 der maskinen min har vært før stod den bak 3 rutere / firewaller (fysiske) nå sitter jeg på modem og null securety...la inn firewallen når jeg ante urå. Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Har vel ikke tilfeldigvis UPC vel? Etter problemet med å fornye IP adresse i helga har jeg hatt stor pågang fra 1 enkelt IP. Det viste seg at det var fra....UPC/chello Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 ....Netbus er for fjortiser. Tror der.... Hvis "fienden" har åpen "Messenger" protocol i winxp/2000/ntm, vil du kunne sende net bus meldinger til ham, til og med firewall oppe eneste muligheten for og trixe dette vekk er og "lalala" og det er det veldig få som gjør:) Det er ikke vanlig å hacke, scanne el. med åpne porter. Messenger, ICQ etc. etc. er neppe åpne om vi snakker om en erfaren scanner/hacker el. En "kjekkas" som synes dette er spennende kan nok finne på å slippe gjennom slike ting. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Enkleste er å ikke ha sensitive opplysninger lagret på maskinen. Er det en erfaren hacker, som er lite sannsynlig, så kommer han seg inn uansett. For å si det enkelt, er maskinen koblet til internett er du utsatt. Tips er å koble seg av når du ikke bruker det, og som sagt, ikke ha en fil som heter Alle viktige opplysninger som jeg må huske kreditt kort mm.txt eller annet sensitivt materiell. Man må bare innse at PC er ikke mye Personal når man er koblet opp mot internett 24 timer i døgnet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Enkleste er å ikke ha sensitive opplysninger lagret på maskinen. Er det en erfaren hacker, som er lite sannsynlig, så kommer han seg inn uansett. Og hvorfor kommer en hacker seg inn uansett? De er da ikke trollmenn, de må ha noe og utnytte, har de ikke det så sitter de der. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Du har vel ikke hosta et multiplayer-spill i det siste? Jeg fikk endels port-scans etter at jeg sluttet å kjøre PC'en min som server. Med endel så mener jeg 11.000 i løpet av en uke... Jeg regnet i hvertfall med at det hadde med hostingen å gjøre. Folk som av en eller annen grunn ville inn på serveren? Lenke til kommentar
Jendor_Brekk Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 jeg traca dem og har sendt mail til isp...lenge leve isp`ene får vente og se :wink: *ler meg ihjel* Den ip den leder garentert til en LINUX server i Europa som er en ANONYM proxyserver som hackere,crackere ofte bruker. Du kan bryte deg inn dem fleste plasser gjennom en slik proxy uten fare for og legge igjen din virkelige ip. prøv og surf på nettet gjennom 10000 proxyservere, og noen du kjenner prøver og finne deg *UMULIG* (men det vil ikke si att du er trygg for noen finner deg koste hva det koster vil) men en ISP vil ikke finne deg langt mindre finne ut hvor du var og hva du gjorde! Så det så, blir du hacket så merker du det ikke engang, men det er sikkert en liten dust som leker seg litt (camp ground) Men Zonealarm stopper ikke alle port-angrep. (faktisk lekker den som en som ett 5" Vannrør....) Sjekk hva Brannmuren din stopper på http://scan.sygate.com eller last ned Sygate Brannmuren den stopper litt, eller kjøp en Black Box til 10000,- Ha en fortsatt fin uke! Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 ....Netbus er for fjortiser. Tror der.... Hvis "fienden" har åpen "Messenger" protocol i winxp/2000/ntm, vil du kunne sende net bus meldinger til ham, til og med firewall oppe eneste muligheten for og trixe dette vekk er og "lalala" og det er det veldig få som gjør:) Det er ikke vanlig å hacke, scanne el. med åpne porter. Messenger, ICQ etc. etc. er neppe åpne om vi snakker om en erfaren scanner/hacker el. En "kjekkas" som synes dette er spennende kan nok finne på å slippe gjennom slike ting. Du misforstår nok det er ikke MSN eller et chatte program vi snakker om her:) det er en protocol i windows:) som ikke har noe med chatting og gjøre egentlig, hehe Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Enkleste er å ikke ha sensitive opplysninger lagret på maskinen. Er det en erfaren hacker, som er lite sannsynlig, så kommer han seg inn uansett. Og hvorfor kommer en hacker seg inn uansett? De er da ikke trollmenn, de må ha noe og utnytte, har de ikke det så sitter de der. Noe å utnytte? Ok, ta windows f.eks. Du må huske på at her snakker jeg om en skikkelig hacker. Ikke en fjortis som har funnet et hacke program på internett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Noe å utnytte? Ok, ta windows f.eks. Du må uansett ha noen hull og utnytte, ta en win98-boks med alle patcher og antivirus innstallert, den brukes kun til websurfing og kjører ingen tjenester. En slik boks er ekstremt vanskelig og hacke med en sikkerhetsbevist bruker. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 jSjekk hva Brannmuren din stopper på http://scan.sygate.com Ha en fortsatt fin uke! Jaja' date=' fikk ikke engang lov til å kjøre den, porten min var sperra , det må være latterlig dårlig. Kjører nis, kan prøve symantec sin synes den gjør jobben, fant ut at jeg hadde gjrt noe feil en gang og at maskinen var åpen her er den Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Enkleste er å ikke ha sensitive opplysninger lagret på maskinen. Er det en erfaren hacker, som er lite sannsynlig, så kommer han seg inn uansett. For å si det enkelt, er maskinen koblet til internett er du utsatt. Tips er å koble seg av når du ikke bruker det, og som sagt, ikke ha en fil som heter Alle viktige opplysninger som jeg må huske kreditt kort mm.txt eller annet sensitivt materiell. Man må bare innse at PC er ikke mye Personal når man er koblet opp mot internett 24 timer i døgnet. Det enkleste ville kansje vært å lagra sensitive opplysninger på en usb hardisk som du bare plugger i når du trengern? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 problemet er at jeg har ikke masse penger akkurat og har flere forskjellige websider på maskinen min og flere forskjellige web-prosjekter som "ikke akkurat skal ut" ... Lenke til kommentar
doofus Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Bruker du mirc innelimellom? Doofus Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 nja, har det på maskinen men bruker det ikke. Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Men Zonealarm stopper ikke alle port-angrep. (faktisk lekker den som en som ett 5" Vannrør....) Lurer på...hvor har du dette fra? ZA har fått flere priser og jeg har testa portscan på maskina uten res...det vil si de kommer ikke inn i maskina mi... kjører selv ZA Pro og er fornøyd med programmet! Kjører Norton 2002 + div andre scannerprogs for spyware. Har faktisk ikke hatt virus siden jeg fikk maskina 1.5 år siden Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Har aldri hatt problemer med Zone alarm:) men det hjelper ikke mye mot et angrep mot Messenger protocolen: ) og igjen merk ,dette er ikke noe chatte saker:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå