Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jeg blir hacket nå! hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også opplevd at det er "et program" som heter should not see me/this når jeg skal skru av pc'en. "Programmet" vil liksom ikke avslutte seg selv, defor kommer det opp beskjed om at windows killer programmet.

 

Vet ikke om dette er virus eller hva det kan være. (har nyoppdatert viruskiller innstalert.)

 

Hvis noen kommer frem til hva det kan være hadde det vært supert.

 

--ms--

Lenke til kommentar

God Kveld.

 

Antageligvis er det ingen grunn til panikk hvis du har firewall og ikke herjet for meget med innstillingene dens, og antivirus som er oppdatert. Det er helt vanlig at det skjer kommunikasjon over nettverket " i det skulte". Med det mener jeg at OS'et(Windows) er ute og går. Ang. det mistenkelige programmet så burde en antivirusscan og en scan med AdAware/Spybot Search & Destroy ta knekken på de fleste skumle programmer.

 

Mange av mine venner blir nesten paranoide og slår av tilgangen på for mange vitale programmer i Windows. Resultatet er som regel ustabilt/ødelagt oppsett. På www.answerthatwork.com finnes det en meget god liste over tasks, meget kjekk å besøke om du er i tvil om en.

 

Håper det hjalp.

Lenke til kommentar
er grett med 1-2 "pinger" av og til men her går det i ca 5-10 stk over flere ganger etter porter...eks 1001-1002-1003 osv...  :shrug:

 

Det er da vel neppe noe og bruke noe energi på.

På min brannvegg påstår den har blitt utsatt for over 2000 portscanninger uten at jeg gidder og lage noe styr ut av det.

Lenke til kommentar

1, Portscanning blir skjeldent tatt særlig alvorlig av ISP. I værste fall får du en advarsel.

 

2, Om man skal anmelde enhver portscanning så kan man få mye å gjøre, jeg passerte akkuratt 170 her (denne måneden).

 

3, Netbus er for fjortiser. Tror dere en som driver med portscanning ikke er beskyttet mot slike barnestreker.

 

4, Av samme grunn som over så tror jeg ikke Jenseman at du klarer å "nuke" ham :D

 

5, De fleste scanner gjennom en anonymproxy, noen "stjeler" seg en ip. Igjen så kan en anmeldelse til ISP være nytteløst.

 

6, Slapp av...... ha en bra brannmur og et oppdatert virusprogram.

Lenke til kommentar

og gutter.. should not see me, er faktisk det det er.. er alt i orden, så skal du ikke se den feilmeldingen.. er ikke noe hackeforsøk.. det er bare at en prosess som ikke vil avsluttes. kan være mange forskjellige programmer.. jeg vet ikke hvilket, men jeg ser den meldingen.. ca 1 gang i måneden.. ikke bry deg om den i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...