Gå til innhold

Ny PSU til nVidia 680i LT SLI + 8800GT + Q6600 + 2GB DDR2 RAM

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Dette oppsettet trenger en ny PSU:

Intel Core 2 Quad Q6600

OCZ DDR2 2GB-Kit (2x1024MB) PC2-6400 SLI-Ready Edition

XFX GeForce 8800 GT 512 MB

XFX nForce 680i LT SLI

Jeg tipper jeg kommer til å kjøpe enda et 8800 etter hvert. Så det må også taes med i regnestykket..

Det er også ønskelig at den ikke bråker veldig mye. I den PSU'n jeg har nå sitter det tre 80mm som ikke akkurat lager minimalt med lyd..

Takker for svar :)

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Se på Mist 600W eller Corsair TX650W. Begge disse er to gode PSU'er som ikke bråker mye, men som samtidig leverer det de lover.

Lurte litt på HX620 faktisk, men hvordan er TX650 vs HX620? Hva betyr dette med modulære kabler som HX620 har? Har ikke helt skjønt hvordan de fungerer i praksis..

Lenke til kommentar

Hx620 er ganske vanskelig å få tak i, butikkene har sluttet å ta den inn. Hvordan den er mot TX650 er jeg ikke helt sikker på, men de er nok ganske lik, bortsett fra det med modulære kabler.

Det med modulære kabler betyr at kablene som du ikke bruker ikke henger på PSU. Du fester selv de kablene du trenger, dette gjør at det blir mye mindre kabelkaos.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

HAr titta på HX620 på hjemmesiden til corsair

Titta litt på kablene helt nederst på siden, men er det slik å forstå at hver kabel kun har en kontakt i enden? Eller er det flere kontakter på hver kabel og er det noen som vet om en liste over alle de faktiske kablene?

Jeg la også merke til at det er med PCI-E 8pins-kontakter der. Er den "gamle" 6pin-en blitt bytta ut? Går ut i fra at 8pin-en fungerer som en 6pin?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Hvorfor ikke TT Toughpower 850W med modulære kabler?

Musestille er den også.

Koster jo bare 1230,-

Mvh

Nja.. koster jo ca 300kr mer enn HX620 den der da. Så "bare" 1230kr er det vel ikke..

Men fikk ikke helt svar på dette med 8pins PCI-E-kontakt. Visste ikke at det fantes en gang. F.eks. denne thoughpoweren har jo to 6pins :hmm:

Lenke til kommentar
Nei, det med 8 pins var ukjent for meg også, så fint hvis noen kan "opplyse" oss "ukyndige" på dette :D

mvh

Den PCI 8pins kan delles så det blir 6pins eller 8pins (PCI-EX eller PCI-EX2.0)

Den 8pins til HK kan splittes til 4 eller 8 pins, vis dere ikke viste det da :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Den PCI 8pins kan delles så det blir 6pins eller 8pins (PCI-EX eller PCI-EX2.0)

Den 8pins til HK kan splittes til 4 eller 8 pins, vis dere ikke viste det da :yes:

Oki.. og det er ingen ulemper ved å bruke en 8pin på et 6pin-skjermkort? Hvilke kort er det egentlig som bruker hele 8pins? Har hørt om 2 x 6pin, men ingen med 8pins.. :hmm:

Lenke til kommentar
Oki.. og det er ingen ulemper ved å bruke en 8pin på et 6pin-skjermkort? Hvilke kort er det egentlig som bruker hele 8pins? Har hørt om 2 x 6pin, men ingen med 8pins.. :hmm:

Å bruke er 6pins eller 8pins på et 6pins skjermkort har ikke noe å si..

Dem er helt likke, men er fordel med 8pins i tilfele du trenger det på et annet skjermkort i senere tid..

Mitt 3870X2 bruker 1x6pins og 1x8pins.....(er det samma får 9800GX2 tror jeg å)

Hadde jeg brukt 2x6pins hadde jeg ikke fått overklokka kortet, etter hva jeg har lest på nettet :/

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Modulære kabler betyr at de er løse.. eneste som sitter helt fast i psu er 24 pin kabelen.. resten er løse kabler som plugges i psu etter behov.. noe som er GENIAT! spør du meg!

På store skjermkort trengs 2 stk PCIe kabler så er vel kansje å anbefale å ha en psu med 4 PCIe kabler..

HX620 som jeg har, har ikke det. Så skal jeg ha et skjermkort til må jeg ha ny psu.. men må si jeg er kjempe fornøyd med denne og den er veldig stille gående.. du har jo hørt hvor mye bråk det er av min pc så!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Ble en HX620 fra NetOnNet på meg. Henta den idag, men har ikke satt den inn ennå.

8pinen til HK kan for så vidt ikke splittes til en 4pin. Det følger men en 8pin óg en 4pin-kontakt hver for seg.

Begge disse er festet i PSU som nevnt. Sammen med 24pinen

EDIT:

Heh.. litt svada off topic også. Sporingssiden til pakken min:

Dato		 Kl	   Hendelse
28.03.08	 13.37	UTLEVERT

Jeg fant nå i alle fall det litt morsomt ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...