Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste måten å koble dette på?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg trenger litt veiledning.

Jeg har 3 forsterkere.

1 stk 4kanals US Carvor (ukjent billigmerke tror jeg)

1 stk 2kanals Sony Xplod

1 stk 3kanals eller no sånt, ukjent merke. 2 stk linjeinnganger, 1 til A/E og B/F og 1 til C og D.

Så har jeg en basskasse med 2 stk 8" basselementer.

2 stk 6x9"

og en cd spiller med 1 stk linjeutgang.

Håpløst? Vel, det har fungert "OK" når jeg har koblet det sammen med 4kanals forsterkeren og med splitta signalkabel. Men låter jo ikke spesielt bra. Så jeg lurer på hvordan jeg best kan koble dette sammen. Jeg burde vel først og fremst hatt ny cd-spiller?

Vel, det var i min bil. I bilen vi akkurat kjøpte til dama er det faktisk en cd-spiller med 2 stk linjeutganger og 1 subutgang (tror jeg). Samt høyttalere foran som er koblet til cd-spilleren, og to i hattehylla som venter på en forsterker som fungerer.

Noen tips eller forslag til hvordan jeg skal gjøre det best mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, skal fan ikke ha alle i bilen, jeg vil bare prøve å finne den beste løsningen.

Har ikke no speccs atm, må ut å sjekke. Jeg fikk to forsterkere av naboen når han rydda i boden. Men skal sjekke i morra.

Har du vært borti US Carvor før eller? :p

Lenke til kommentar
Denne?

Da får jeg koblet til begge basserne til den ene?

Er jeg nødt til å ha kondensator da, eller bør jeg klare meg uten? Jeg er ikke ute etter den sykeste lyden, men jeg vil kunne "bruke" basserne når jeg først har de.

Jeg vet av erfaring at denne forsterkeren er vanskelig å få tak i, etter å ha ventet på en slik i 2-3 måneder! Jeg kjøpte en dynabelforsterker stedet, nå har de 30% av på alle bilforsterkerene sine!!!

Lenke til kommentar
Denne?

Da får jeg koblet til begge basserne til den ene?

Er jeg nødt til å ha kondensator da, eller bør jeg klare meg uten? Jeg er ikke ute etter den sykeste lyden, men jeg vil kunne "bruke" basserne når jeg først har de.

Jeg vet av erfaring at denne forsterkeren er vanskelig å få tak i, etter å ha ventet på en slik i 2-3 måneder! Jeg kjøpte en dynabelforsterker stedet, nå har de 30% av på alle bilforsterkerene sine!!!

Det blir helt klart ett mye bedre valg ja, men overkill på de møkkasubene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...