Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd problem, drivere fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Hey!

akkurat formatert pcen, når jeg skulle innstalere driverne til lyden(integrert HK: asus a8-vm) så kommer det bare opp at jeg ikke har innstalert lydkortet.

at lydkortet lissom ikke er satt inn i pcen. men lydkortet er jo integrert.

noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vises lydkortet i enhetsbehandling da?

nope, gjør ikke det. =S men er ikke det fordi jeg ikke har innstalert driverne da? sånn at dataen ikke veit hva det er egentlig før jeg har innstalert driverne?

er 2 ting i enhetsbehandling som er "ukjente"(hvis det er det det heter) begge 2 heter "pci device"

har 2 ting i PCI portene, skjermkort(powercolor hd 2600 xt) og trådløst nettverkskort(D-link DWA-547) men begge disse er innstalert og fungerer som de skal.

Endret av litenfyr
Lenke til kommentar

Nei enhetsbehandling viser bare de enhetene som er koblet til maskinen, uavhengig om de har drivere installert eller ikke.

dessverre kan ikke alle enheter identifiseres med en gang siden enhetsbehandling ikke kjenner igjen identifikasjonen deres.

En ting du kan gjøre er å bruke Sisoft sandra for å prøve å identfisere hva disse "Ukjente PCI-enhetene" egentlig er fornoe. Og om en av disse skulle vise seg å være lydkortet kan du installere driveren manuelt derfra.

Lenke til kommentar
Nei enhetsbehandling viser bare de enhetene som er koblet til maskinen, uavhengig om de har drivere installert eller ikke.

dessverre kan ikke alle enheter identifiseres med en gang siden enhetsbehandling ikke kjenner igjen identifikasjonen deres.

En ting du kan gjøre er å bruke Sisoft sandra for å prøve å identfisere hva disse "Ukjente PCI-enhetene" egentlig er fornoe. Og om en av disse skulle vise seg å være lydkortet kan du installere driveren manuelt derfra.

okei, skal prøve det nå. takker for kjapt svar og håper dette løser problemet.

Lenke til kommentar

Start Sisoftsandra.

Gå på Hardware fannen.

Gå inn på Buses and Devices.

Let deg frem til du kommer frem til de enhetene som har

har samme Device ID som de ukjente i enhetsbehandling.

Husk at Sisoft sandra opererer med Hexagonale-verdier mens enhetsbehandling bruker desimaltallsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...