Gå til innhold

Teningslås som power switch?

Anbefalte innlegg

Jeg var i Kristiansand i dag og da kjøpte jeg den tenningsnøkelen de har på Clas Ohlson og den de har på biltema. Forskjelden er at den til Clas Ohlson har fjæring på siste trin altså akkurat det jeg skulle ha men da hadde jeg alerede vært på biltema og handlet så da har jeg to. Får bruke Biltemaen til viftene og den dyre til start og stopp. Kjøpte også en haug med lys som jeg skal koble inn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke at jeg kan en dritt om dette, men burde ikke et lite relè klare den jobben?

Behøver ikke rele, det er det i hovedkortet. Det du trenger er som du sier en nøkkellås med fjær. Bare en kort kortslutning, og dataen er på. Tror det blir farlig med nøkkellås der kortslutningen holdes, da stopper jo maskina. Det er jo slik dataen skrues av fort, holde på bryter inne i 5 sec eller.no

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg skal kobløe for at pcen skal starte ved siste hakk med Clas Ohlson teningslåsen? Pen skal starte på det hakket der det er fjæring.

Er det flere koblingspunkter, skaff deg et multimeterm og mål deg frem til der det er sluttet krets når du vrir inn fjæra helt.

Lenke til kommentar
skru på pc'n med mobilen din..DA ER DU GEEK=) så på en svensk side en gang mener jeg..virket tøft..skulle likt å sett en norsk litt mere moderne guide til detta her..kanskje en jobb for overklokking crewet? hadde iallefall vært veldig sweet å fått det til..brukt en gammel mobil, og en kontant kort bare..ringe opp og så starter pc'n..

Var en tråd om det her på forumet for en tid tilbake. Sikkert nærmere et år siden. Noen som drev og koblet til mobiltelefonen for å slå på PC'en.

Søk, og man skal finne.

Lenke til kommentar

kikker man på bilteam (artikkel 22-820) til 44 kr! :o (må være feil)

Ihvertfall.. et komplett alarmutstyr med fjernkontroll og et lite kodetastatur..

Tar man frem loddebolten og ripper ned dette så vil man kunne bruke fjernkontrollen og mottakeren til å starte maskina...

Et lite prosjekt? :lol:

Lenke til kommentar

Har nå montert Biltema låsen til og skru på vifta. Her har jeg koblet på en lysdiode som lyser når den er på, men dette gjør at vifta slakker ned litt. Her må jeg finne på noe smart for å få opp turtalet igjen. Har enda igjen og koble til power låsen. Har funnet ut hvor det er forbindelse når jeg har vrid helt til høyre. Er det her jeg skal koble til power bryteren? Skal koble på noen lys også ettervert her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...