trondbue Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Har noen planer om å få til en teningslås som av og på bryter på pcen min. Har i grunnen tenkt og starte pcen med nøkkelen men lurer på om dette går? Hvis ikke dette går kan jeg ta koble slik at jeg først må vri om bryteren og så skru den på med knappen. Vil helst ha det første alternativet. Håper noen vet noe og kan hjelpe. Hilsen Trond Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 For at PCen skal starte må de to lederne som går fra power-on på hovedkortet kortsluttes. Dette gjøres vanligvis med knappen på kabinettet ditt, men alle metoder der du kortslutter lederne vil funke. Hvordan en slik tenningslås fungerer vet jeg ikke helt, men det skal ikke være spesielt vanskelig å realisere "drømmen" din Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Noen som hvet noe mer om hvordan jeg skal koble eller hvor jeg kan kjøpe en teningslås? Lenke til kommentar
alos Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 biltema er nok tingen for deg. hvordan du kobler den er nok forskjellig fra type til type av tenningslås. Alos Lenke til kommentar
Izex Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Låsesmeder, Bilrekvisita foretninger...CD cardic, Autoparts, Torshov etc etc...bare finn din lokale med gulesider.no eller.no Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Sitat Noen som hvet noe mer om hvordan jeg skal koble eller hvor jeg kan kjøpe en teningslås? Morsom idé :smile: og en løsning med klåfingra søsken i huset - på skroten har de billig lås med nøkkel, særlig hvis du får skru sjøl. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Har en tenningslås på mitt kabbinett jeg... ikke akkurat en sånn som i bil, men er første hakk til høyre holder den seg, og ett hakk til så er det et fjæret trinn da starter pc'n min. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Sitat Har en tenningslås på mitt kabbinett jeg... ikke akkurat en sånn som i bil, men er første hakk til høyre holder den seg, og ett hakk til så er det et fjæret trinn da starter pc'n min. Hvor fikk du tak i den? Akkurat sånn jeg vil ha. Selges de på Biltema eller Clas ohlson? Jeg skal til Kristiansand i morgen og tenkte og kjøpe der noen som vet en butikk der jeg kan få tak i dat? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Ikke så moderate nå, folk! Jeg foreslår fjernstyrt sentrallås med egen på-knapp. DA er du geek. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Sitat Ikke så moderate nå, folk! Jeg foreslår fjernstyrt sentrallås med egen på-knapp. DA er du geek. bilalarm, der har du'n! bip-bip, PC'n skrur seg på bip, PC'n skrur seg av Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en teningslås med et hakk først og så på andre hakket er det slik fjær at den spretter tilbake? Fant denne på Biltema, virker den sånn? Er det noen andre plasser der dette kan skafes bilig? Takker for svar. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Sitat Sitat Ikke så moderate nå, folk! Jeg foreslår fjernstyrt sentrallås med egen på-knapp. DA er du geek. bilalarm, der har du'n! bip-bip, PC'n skrur seg på bip, PC'n skrur seg av denne ideen var jo genial Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Ingen som har noe mer fornuftig? Den teningslåsen til biltema er det bare to posisjoner på tror jeg. Noen som vet hvor jeg får tak i en med fjæring og tre posisjoner? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 piezotenning, trykk å kommer det kontakt og den spretter tilbake, så kan gnisten tenne på en gassplate oppå maskkinen... men lurer på hva som skjer om de to punktene er kortsluttett for lenge? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Ikke at jeg kan en dritt om dette, men burde ikke et lite relè klare den jobben? Lenke til kommentar
piff Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 skru på pc'n med mobilen din..DA ER DU GEEK=) så på en svensk side en gang mener jeg..virket tøft..skulle likt å sett en norsk litt mere moderne guide til detta her..kanskje en jobb for overklokking crewet? hadde iallefall vært veldig sweet å fått det til..brukt en gammel mobil, og en kontant kort bare..ringe opp og så starter pc'n.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Ja, det virker kult. En kamerat av meg har koblet en bevegelsessensor til PC'n, og skrevet et program som gjør at PC'ens modem ringer mobilen når det kommer noen inn på rommet hans. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Clas Ohlsson art.nr. 25-534 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Den som clas ohlson selger koster 139 men den på biltema koster 39.. jeje Mener jeg har sett en kodelås ting som man må trykke riktig kode for å få lov til å starte maskinen, synes det er litt t0ffere da uGn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå