Gå til innhold

Teningslås som power switch?

Anbefalte innlegg

Har noen planer om å få til en teningslås som av og på bryter på pcen min. Har i grunnen tenkt og starte pcen med nøkkelen men lurer på om dette går? Hvis ikke dette går kan jeg ta koble slik at jeg først må vri om bryteren og så skru den på med knappen. Vil helst ha det første alternativet. Håper noen vet noe og kan hjelpe.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at PCen skal starte må de to lederne som går fra power-on på hovedkortet kortsluttes. Dette gjøres vanligvis med knappen på kabinettet ditt, men alle metoder der du kortslutter lederne vil funke. Hvordan en slik tenningslås fungerer vet jeg ikke helt, men det skal ikke være spesielt vanskelig å realisere "drømmen" din ;)

Lenke til kommentar
  Sitat
Har en tenningslås på mitt kabbinett jeg... ikke akkurat en sånn som i bil, men er første hakk til høyre holder den seg, og ett hakk til så er det et fjæret trinn da starter pc'n min.

Hvor fikk du tak i den? Akkurat sånn jeg vil ha. Selges de på Biltema eller Clas ohlson? Jeg skal til Kristiansand i morgen og tenkte og kjøpe der noen som vet en butikk der jeg kan få tak i dat?

Lenke til kommentar

skru på pc'n med mobilen din..DA ER DU GEEK=) så på en svensk side en gang mener jeg..virket tøft..skulle likt å sett en norsk litt mere moderne guide til detta her..kanskje en jobb for overklokking crewet? hadde iallefall vært veldig sweet å fått det til..brukt en gammel mobil, og en kontant kort bare..ringe opp og så starter pc'n..

Lenke til kommentar

Den som clas ohlson selger koster 139 men den på biltema koster 39..

jeje

Mener jeg har sett en kodelås ting som man må trykke riktig kode for å få lov til å starte maskinen, synes det er litt t0ffere da :D

uGn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...