addp Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei Jeg har da en Iphone og et netcom abno. Det jeg vil er å sette opp e-post systemet på iphonen slik at jeg kan lese mails via den slik at jeg ikke trenger en pc i nærheten heletiden for å skjekke om jeg har fått mails. Det iphonen spør etter når jeg skal opprette en e-post konto er: Du kan velge mellom tre forskjellige "ting" (vet ikke helt hva det står for" IMAP, POP eller Exchange. Hvilket av disse bruker Netcom? Etter dette kommer: Navn: Adresse: Beskrivelse: Innkommende e-posttjener: Tjenernavn: Brukernavn: Passord: Utgående e-posttjener (SMTP) Tjenernavn: Brukernavn: Passord: Vet dere hva jeg skal skrive her for å få oppsettet til å funke slik at jeg både kan motta og sende mail fra Iphonen? Takk på forhånd. - Mvh, Martin Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Du velger POP i første alternativ. Navn: Ola Nordmann (altså ditt fornavn/etternavn) Adresse: [email protected] (din epostadresse) Beskrivelse: Netcom (dette blir navnet på epostkontoen på telefonen, så du kan kalle hva du vil her) Innkommende e-posttjener: Tjenernavn: pop3.netcom.no Brukernavn: ola.nordmann (ditt brukenavn på eposten, altså det som står før @) Passord: xxx (ditt passord til epostkontoen) Utgående e-posttjener (SMTP) Tjenernavn: smtp.netcom.no Brukernavn: ola.nordmann (ditt brukenavn på eposten, altså det som står før @) Passord: xxx (ditt passord til epostkontoen) Lykke til. Lenke til kommentar
addp Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Hei Det som kommer opp når jeg har skrevet inn dette er "Kan ikke koble til med SSL" (hva nå dette betyr?) Vil du prøve å sette opp kontoen uten SSL? (får jeg spørsmål om) Jeg trykker ja, og det kommer opp " kan ikke hente e-post. Brukernavnet eller passordet for pop3.netcom.no er feil. " Passordet er riktig, men det er brukernavnet jeg er litt usikker på. For innpå Netcom (Minside) bruker man ikke epost navnet eller noe for å logge seg på, men mobil nr ditt. Så det må være noe annet brukernavn evt. da? Lenke til kommentar
Snabela Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Brukernavnet er alltid det som står forran @netcom.no. Passordet er det samme som på min side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå