Gå til innhold

Greit å ta bilder av nakne 14 år gamle jenter hvis det framstilles som "kunst"?


Anbefalte innlegg

Og på ett kunstmuseum så finner du som oftest svært lite fotografier, da det går mest i malerier, statuer og andre skulpturer det går i der.

 

Egentlig ganske usaklig siden jeg går på allslags museer. :p

 

Så jeg skal bli hindret i å se på kunst om frihet, bare fordi noen ville ha frihet fra klærne sine?
Ja. (Var det klartekst nok?)

 

Da betyr det at jeg blir diskriminert ut av kulturen bare fordi jeg er konservativ og liker ikke den tabuen jeg er oppvokst med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske grunnt sagt...

 

Hitler: "Heller jødene enn tyskland!"

Israel: "Heller jødene enn palestinere!"

 

Vi er da også mennesker, og jeg er helt sikker på at jeg ikke er av den skjeldne typen. Jeg respekterer nakenhet, men ikke at de har bilder av barn under den seksuelle lavalderen og kaller det kunst.

Endret av Bob92
Lenke til kommentar
Da betyr det at jeg blir diskriminert ut av kulturen bare fordi jeg er konservativ og liker ikke den tabuen jeg er oppvokst med.

Nei. Det betyr bare at kulturen er bredere enn ditt snevre syn (eller mitt snevre syn for den saks skyld. Vi har alle snevert syn fordi vi liker noe og ikke liker noe annet.).

Og så betyr det at du selv har friheten til å velge å ikke gå på utstillinger som du ikke finner tiltalende.

Lenke til kommentar
Da betyr det at jeg blir diskriminert ut av kulturen bare fordi jeg er konservativ og liker ikke den tabuen jeg er oppvokst med.

Nei. Det betyr bare at kulturen er bredere enn ditt snevre syn (eller mitt snevre syn for den saks skyld. Vi har alle snevert syn fordi vi liker noe og ikke liker noe annet.).

Og så betyr det at du selv har friheten til å velge å ikke gå på utstillinger som du ikke finner tiltalende.

 

Men det vil igjen føre til at jeg blir utstøtt bare på grunn av at samfunnet ikke klarer å holde slike ting til lukkede avdelinger o.l

Lenke til kommentar
Men det er ikke grunt av deg og dine likesinnede å nekte oss å se kunst VI anser som kunst og liker å betrakte? Btw: Å dra Hitler inn i en diskusjon, samme hva den dreier seg om er et eldgammelt internettfenomen, og det begynner å bli gammelt. Gi faen.

 

Dette begynner å bli personlig og offensivt, jeg bruker hitler som et eksempel fordi det illustrerer det jeg ville uttrykke helt perfekt, om du ikke liker mine meninger, mine argumentasjoner eller meg så er det ditt problem, bare ikke heng ut min tankegang.

Jeg vil trekke meg fra denne diskusjonen på grunn av at jeg ikke vil legge et rykte på denne brukeren, om dere har et problem med meg noen av dere så vær vennlige og ikke trekk noe om det i andre innlegg.

 

Takk og farvel! :wee:

Lenke til kommentar
Men det vil igjen føre til at jeg blir utstøtt bare på grunn av at samfunnet ikke klarer å holde slike ting til lukkede avdelinger o.l
Nå må jeg ærlig talt si at jeg ikke følger logikken din. Fordi noen velger å holde en utstilling som ikke alle kunne tenke seg å gå på så er det galt?

Med den logikken så er jeg også utstøtt siden jeg ikke kunne tenke meg å dra på operaen.

Faen, det er hardt å ikke være opera-elsker. :(

Lenke til kommentar
Men det vil igjen føre til at jeg blir utstøtt bare på grunn av at samfunnet ikke klarer å holde slike ting til lukkede avdelinger o.l

Hvorfor skal det bak lukkede vegger og celler bare fordi det er tabu-belagt, når det er godtatt av samfunnets overhoder og styre, så lenge det holdes innenfor dets lover?

 

Edit: Lars sa det bedre enn meg, den delen om opera.

Endret av -Torb
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg ikke henge ut din tankegang når det er det eneste du har gjort med meg og andre her? Blant annet med å hinte til at vi liker sider som Rotten.com og at vi er nødt til å være noen jævla naturister og eklinger siden vi anser dette som kunst?

 

Lars: Jeg er med deg! Jeg liker opera, men siden ikke alle gjør det burde de legge ned operahuset. Å la det stå der sånn ÅPENLYST er direkte motbydelig. Tenk på alle de som avskyr opera, hvor mye menneskeverd de føler de mister av at operahuset får stå der?

Lenke til kommentar

Siden dere tvinger meg til å være i denne diskusjonen bare fordi dere må bli så irritable, så vil jeg si at når jeg føler meg angrepet som person så vender det flisa totalt.

 

Jeg har faktisk aldri sagt at dere elsker å henge på slike sider, jeg brukte den siden som et eksempel på et tabu-belagt område.

 

Lars: Du motsier jo alle andre når du sier slikt, for de sier at om tingen du ikke liker er temaet så er det noe du lett kan unngå, derimot undersjangere av temaer er vanskeligere å unngå, og derfor synes jeg at de burde sensureres mer vekk.

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Man "vinner" ikke en diskusjon med mindre man faktisk får overbevist den andre parten. Og info om utstillinger i kunstgalleri (som er det eneste stedet jeg kan tenke meg at du kan møte på bilder du ikke vil se) finner du lenge før du betaler inngangspenger i hvert fall. At DU ikke gjør researchen din rett og unngår salen der det henger noen bilder du ikke vil se er ikke samfunnets eller galleriets feil.

 

Edit: Synes forresten ikke dette virker som om det er for å "illustrere et eksempel".

Edit: Eplefe og Rodion: Om du liker å henge på sider som rot***.com så respekterer jeg det, men de har forhåndsregler og en og hver vil ikke bli tvunget til å oppleve dette.
Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig ikke utføre dette i realitet, det eneste jeg vil er å opplyse om at det faktisk blir forskjellsbehandlig selv om dere ikke synes det selv.

 

At jeg lever etter mine gamle konservative regler er mitt eget problem, men at samfunnet ikke kan gjøre en så liten ting som å være forberedt på at jeg finner nakne 14-åringer som støtende (siden jeg aldri har opplevd dette i form av "kunst"), og at jeg synes at dette er veldig oppfordrende og sterkt tilknyttet til seksuallitet.

 

 

 

Edit: Synes forresten ikke dette virker som om det er for å "illustrere et eksempel".
Edit: Eplefe og Rodion: Om du liker å henge på sider som rot***.com så respekterer jeg det, men de har forhåndsregler og en og hver vil ikke bli tvunget til å oppleve dette.

 

Jeg trakk ikke en konklusjon der heller, jeg si at om du gjorde det så ville ikke det være et problem... for meg.

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Men saken er den at frem til du "la deg flat" og påsto at jeg/vi hadde "vunnet" denne diskusjonen presenterte du din mening som den absolutte sannhet. Det var ingen nyanser i det du sa, du sa rett ut at du hadde rett og vi tok feil, at det var feil i forhold til dagens samfunn, ikke de tabuer og konservative holdninger DU er oppvokst med.

 

Edit: Men du ville ikke diskutere videre, og dine innlegg bringer ikke diskusjonen videre heller, spesielt ikke når tråden er blitt din forsvarstale, så jeg slutter å svare på dine innlegg her, jeg (med forbehold).

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...