Gå til innhold

Greit å ta bilder av nakne 14 år gamle jenter hvis det framstilles som "kunst"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er poenget? At kunstnere også er mennesker som trenger penger?

 

Bare hvis de gjør nakne småunger til en inntektskilde... Hvor tafatt og desperat er det mulig å bli, og hva gjør de ikke for penger?

 

Min respekt får de aldri ;)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Nå er det vel ikke "normale" mennesker vi behøver å beskytte barna mot da? Noen av verdens best kjente fotografer jobber/jobbet for Benetton, og ikke bare for kunstens skyld, men kanskje litt for oppmerksomhetens og pengenes også, tror du ikke?

 

Noen av bildene fra den type "kunstnere" har kanskje et budskap og er verdt litt omtanke, men de aller fleste er laget av personlige økonomiske årsaker og alle som tror noe annet tar rett og slett feil.

Det var da svært mye du visste om disse kunsterene. Er deres økonomiske motiver virkelig så relevante i henhold til om det er akseptabelt å ta nakenbilder av mennesker som vi i Norge har etablert som under den seksuelle lavalder?

Endret av Yuck Fou
Lenke til kommentar
Nå er det vel ikke "normale" mennesker vi behøver å beskytte barna mot da? Noen av verdens best kjente fotografer jobber/jobbet for Benetton, og ikke bare for kunstens skyld, men kanskje litt for oppmerksomhetens og pengenes også, tror du ikke?

 

Noen av bildene fra den type "kunstnere" har kanskje et budskap og er verdt litt omtanke, men de aller fleste er laget av personlige økonomiske årsaker og alle som tror noe annet tar rett og slett feil.

Det var da svært mye du visste om disse kunsterene. Er deres økonomiske motiver virkelig så relevante i henhold til om det er akseptabelt å ta bilder av mennesker som vi i Norge har etablert som under den seksuelle lavalder?

 

Det må du som tilsynelatende kjenner våre store kunstnere spørre dem om du...

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

åååh, jeg er så sinnsykt glad for at jeg har skjønt det med å ta vare på de fremtidige barna mine! At jeg kan gi dem sunne grenser istedet for å la dem styre sitt eget løp. Som f.eks det å si "nei, du kan ikke kle av deg foran en mann og bli tatt bilder av naken så folk kan surfe på nett og se på deg akkurat når det passer dem"

 

Samtidig så sier jo dere til barna deres "såklart du kan kle av deg naken så hele verden får se på deg! Og det gjør ikke noe om mannfolk i alle aldre onanerer når de ser på deg naken sønnen/dattera mi, det er helt naturlig å være naken og jeg kjører deg til fotografen med en gang!"

Lenke til kommentar

Nå resirkulerer du gamle, ulogiske argumenter.

 

Av en eller annen grunn er det så forferdelig for deg at noen tenner på barna.

I motsetning til deg er det ikke slik for oss at nakenhet = sex.

Ser jeg en heit chick på gata så er det: Damn! Hun hadde fått 'an!

Folk med klær er mye heitere enn folk uten klær.

 

Klær er ingen hindring for å tenne på noe. Tvert imot.

 

Logikken din er slik: Barna kan ikke vise seg frem fordi det kan være at noen tenner på dem. Fordi Noen tenner på dem mens de har klær på seg kan man selvfølgelig ikke vise dem frem da heller.

 

Du kan ikke beskytte dem. Vi er alle seksuelle vesener.

Lenke til kommentar

Ja, og husk at hvis du tar med dine barn på stranden at de må ha på seg masse klær. De kan ikke ha på seg badedrakt eller "whatever", du gjør jo ungene dine tilgjengelige som runkemateriale. Du vet jo ikke hvem som kan sitte i nærheten med en kikkert, eller hvem som kan ha med seg et kamera og knipse et bilde av hun/han/dem.

 

Du har ikke skjønt noe som helst. Jeg er så lei av argumentasjonen din, som handler om at du "skjønner" alt så mye bedre enn andre. Holder du på sånn i hver bidige diskusjon så er det ikke mange som vil gidde å diskutere med deg. Ikke fordi du har rett, men fordi du tror at alt du sier er fakta, en universal sannhet, noe alle med litt oppi hodet burde være enige med. Og hvis dem ikke er det så er det noe skurrer? Jeg gir opp!

 

Vi har kommet med argumenter på hvorfor dette ikke er farlig. Det er ingen ofre, dette er ikke bp, ingen blir skadet, de er nudister som ikke bryr seg om at noen ser på dem. Da hjelper det fint lite å resikulere argumentene dine, som vi har "motbevist" for lenge siden, det er kanskje på tide å lese våre argumenter, istedenfor for å lese et ord eller to ord i hvert innlegg.

 

Jeg sier følgende: Du gjør det du MENER er best for DINE barn, men ikke hva som er best for alle andres barn.

Lenke til kommentar
Hmm. Lurer på om jeg skal overtale noen av minstesøss sine venninner til å kle av seg foran kameraet mitt, ta bilder i massevis og så prøve og selge det som kunst.

Det er absolutt ikke akseptabelt og vil skape deg problemer under norsk lov. Prøv heller å gi ut mange bilder først, ikke gi ut bildene før hun blir gammel nok og få foreldrene hennes til å akseptere det.

Lenke til kommentar

Scrim: så du hadde kjørt ungen din til fotografen med en gang du da eller?

 

Raijin: Du også hadde kjørt 9 år gamle dattera di til fotograf-mannen, kledd av henne og latt han knipse i vei?

 

Dette innebærer da om ungene deres hadde sagt "pappa, jeg vil også være naken på bilder som jeg har sett andre er.."

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Scrim: så du hadde kjørt ungen din til fotografen med en gang du da eller?

 

Raijin: Du også hadde kjørt 9 år gamle dattera di til fotograf-mannen, kledd av henne og latt han knipse i vei?

 

Dette innebærer da om ungene deres hadde sagt "pappa, jeg vil også være naken på bilder som jeg har sett andre er.."

Det har blitt grundig fortalt under hva slags forhold de ville tilatte å ta bilder. De forholdene de krever fantes sted under Jock Sturges sine bilder, men ikke undre de forholdene de presenterer. Omformuler deg!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hmm. Lurer på om jeg skal overtale noen av minstesøss sine venninner til å kle av seg foran kameraet mitt, ta bilder i massevis og så prøve og selge det som kunst.

 

da vil jeg foreslå at du kontakter jentenes foresatte først, og presenterer konseptet ditt!

Lenke til kommentar

Hva er poenget med spørsmålet? Er det så viktig for deg om jeg hadde latt mine barn gå med på det?

 

Du vil vel bare at jeg skal si: Å nei, det ville jeg ikke gjort pg buhuu nå er jeg en jævla hykler.

 

Synd for deg Mel, jeg frykter ikke nakenhet. Er omstendighetene rette ville jeg gjort det. Men så igjen, ingen vet hva fremtiden bringer. Jeg kan ikke være sikker på hva jeg hadde gjort når jeg hadde kommet opp i situasjonen. Det samme gjelder deg.

Lenke til kommentar

Saken er egentlig veldig enkel: Det er naturlig at man, i alle aldre, lar seg avbilde slik man vanligvis liker å gå kledt. Å vise frem kroppsdeler man vanligvis ikke viser til andre vil føles rart for de fleste, likeså ville det føles rart å dekke til kroppsdeler man vanligvis viser andre.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hmm. Lurer på om jeg skal overtale noen av minstesøss sine venninner til å kle av seg foran kameraet mitt, ta bilder i massevis og så prøve og selge det som kunst.

Det er absolutt ikke akseptabelt og vil skape deg problemer under norsk lov. Prøv heller å gi ut mange bilder først, ikke gi ut bildene før hun blir gammel nok og få foreldrene hennes til å akseptere det.

 

 

Hmm. Lurer på om jeg skal overtale noen av minstesøss sine venninner til å kle av seg foran kameraet mitt, ta bilder i massevis og så prøve og selge det som kunst.

 

da vil jeg foreslå at du kontakter jentenes foresatte først, og presenterer konseptet ditt!

Gledesdrepere.

*pengelens*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...