Gå til innhold

Greit å ta bilder av nakne 14 år gamle jenter hvis det framstilles som "kunst"?


Anbefalte innlegg

Ja, greit jeg skal snakke for meg selv. Men jeg tviler på at jeg er alene i den båten, faktisk er jeg i den tro at jeg har alle levende mennesker med meg på denne gitt! Vel, det finnes alltid unntak da..

Jeg tror du tar grundig feil. Ikke bare er assosiasjonen ubgegrunnet, men de fleste i denne tråden er faktisk uenig med deg. Selv med skyhøy statistisk usikkerhet er du ikke i nærheten av å ha rett i at alle levende mennesker er enig med deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du tar grundig feil. Ikke bare er assosiasjonen ubgegrunnet, men de fleste i denne tråden er faktisk uenig med deg. Selv med skyhøy statistisk usikkerhet er du ikke i nærheten av å ha rett i at alle levende mennesker er enig med deg.

 

 

Hva mener du med ubegrunnet?? jeg har da begrunnet disse assossiasjonene, og det er logiske begrunnelser også.

 

Vet ikke om du har fått det med deg, men det er blitt trend for noen her å være uenig med meg på akkurat dette. Gammel vane, vond å vende.. Jeg kan si 2+2= 4 og folk ville vært uenig.. Det er min mistanke ihvertfall..

Lenke til kommentar
Vel, personlig tror jeg ikke man kan velge når man tenker på sex. Og jeg tror ikke det er til å unngå at man tenker på sex når man ser en naken person man synes er tiltrekkende. Fordi vi assosierer de to med hverandre.

 

Og ja L4r5, er akkurat det jeg mener! Du har lyst til å ha sex med henne fordi du synes hun er tiltrekkende, og ja det kan være med klær eller uten. Men man blir vel litt mer "gira" om man ser personen naken skulle jeg tro..

Det er noe annet hvis jeg faktisk liker jenta fra før av. Det skal jeg ikke nekte for, men det pleier ikke å være mer enn 1-3 jenter på en gang. Saken er at jentene i disse bildene er tilfeldige jenter som jeg ikke kjener og liker dem derfor ikke fra før. De kan være pene, men da bare beundrer jeg hvor fine de er, men jeg tenker ikke på dem seksuelt.

 

Hvorfor tror du at ditt syn er riktig og alle andre syn tar feil. Du står ganske alene på dette punktet. Jeg tror du hadde hatt veldig godt av å oppsøke naturistmiljøet.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Hvorfor tror du at ditt syn er riktig. Du står ganske alene på dette punktet. Jeg tror du hadde hatt veldig godt av å oppsøke naturistmiljøet.

 

Jeg tror mitt syn er riktig fordi jeg ikke kan se noen grunn til hvorfor man skal blotte nakne kropper til barn på nettet. Jeg synes man skal vente til man minst blir 18 år for å velge dette selv. Slik som disse ungjentene på playboy eller disse glamour modellene i Norge som pupper seg gjennom til det norske folk.. De er ihvertfall gamle nok til å skrive under avtalen sjøl.

Lenke til kommentar
Og alt er for kunsten sin skyld, og for å redde barnas syn på sin egen kropp.. nei, den kjøper jeg ikke.

Jeg skal prøve å forklare dette for deg da: Du har enda ikke svart på ditt forhold til strandliv og her tror jeg mye av "problemet" kan ligge. Om du hadde sett hvordan en unge viser helt uhemmet livsglede, leker helt uten baktanker og kan hilse på fremmede og ler burde du skjønne at mange kan finne det søtt og ønske å forevige inntrykket. Om så foreldrene prøver å feste dette til film kommer plutselig noen og viser dem pekefingeren og sier at de er pedofile og sier at kjønnsorganene til barna er synlige. Noen foreldre vil bare riste på hodet og lure på hvilken planet du kommer fra og andre vil resignere og tenke at det er best å unngå alle bilder som noen rare folk kan mistolke.

Lenke til kommentar
Jeg mener en genetisk assosiasjon, slik du hevder. Du argumenterte tidligere med at nakenhet og sex assosieres fordi man stort sett bare ser nakenhet i forbindelse med sex. Er det den du mener?

 

Ja, sublime beskjeder gjennom reklame, media sin rolle osv. Hvor mange gangr ser du nakenhet i din hverdag som ikke omhandler noe seksuelt? I hvilke situasjoner osv..

 

 

Altså en naken baby eller ett nakent barn på stranda en lørdag formiddag er da noe ganske annet i forhold til naken 10 åring på nett eller på veggen i museumer over hele verden!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ja, sublime beskjeder gjennom reklame, media sin rolle osv. Hvor mange gangr ser du nakenhet i din hverdag som ikke omhandler noe seksuelt? I hvilke situasjoner osv..

 

 

Altså en naken baby eller ett nakent barn på stranda en lørdag formiddag er da noe ganske annet i forhold til naken 10 åring på nett eller på veggen i museumer over hele verden!

Flere ganger om sommeren. Hva med deg? Jeg ser dem for det meste på stranden, jeg er naturistbader.

 

Er det virkelig annerledes eller er det bare du som ikke har sett nok nakenhet ikke-seksuelle situasjoner. Jeg tenkte ikke på sex i det hele tatt når jeg så jentene, og flere andre brukere også. Hva vi har til felles er at vi har et avslappet forhold til nakenhet, mens for meg virker det som om du ikke har det? Tror du ikke at det hjelper å fjerne den holdningen hvis man ser nakenhet i ikke-seksuelle situasjoner?

 

Playboy kan ikke sammenlignes. Jentene poserer ikke og hvis de hadde gjort det ville det vært imot loven.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Altså en naken baby eller ett nakent barn på stranda en lørdag formiddag er da noe ganske annet i forhold til naken 10 åring på nett eller på veggen i museumer over hele verden!

Du argumenterte nettopp for å assosiere all nakenhet med sex.

 

Og hva om noen ønsker å forevige det de ser på stranden? Her snakker jeg ikke om å springe rundt og fotografere andres barn uten videre, men om en proffesjonell fotograf ønsket med foreldrenes hjelp å feste et tilsvarende inntrykk til film.

Lenke til kommentar
Ja, sublime beskjeder gjennom reklame, media sin rolle osv. Hvor mange gangr ser du nakenhet i din hverdag som ikke omhandler noe seksuelt? I hvilke situasjoner osv..

Ok. Jeg trodde du forsto at du argumenterte mot deg selv etter at tre-fire stykker forklarte hvorfor. Beklager.

 

Du sier altså at vi assosierer nakenhet med sex fordi vi ser nakenhet i forbindelse med sex hele tiden. Det er jeg enig i. Altså er det en kobling som skjer i hjernen som gjør at når vi ser noen nakne, så fremkaller vi bilder av den nakenhet vi nylig har sett. Og disse bildene er selvfølgelig seksuellt ladet siden vi omtrent ikke har sett noe nakenhet som ikke er seksuellt ladet.

 

MEN, hvis vi hadde sett mer nakenhet som ikke er seksuellt ladet, ville vi også tatt frem flere av disse, og ville derfor i mindre grad assosiert nakenhet med sex. Altså, mer nakenhet som ikke er seksuellt ladet er en god ting. Også nakne barn.

 

Forstår du nå hvordan du motsier deg selv?

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Du argumenterte nettopp for å assosiere all nakenhet med sex.

 

ja, finnes det pedofile på den stranda, så er det jo krystallklart at de ser på de nakne barna som seksuelt!

 

Og hva om noen ønsker å forevige det de ser på stranden? Her snakker jeg ikke om å springe rundt og fotografere andres barn uten videre, men om en proffesjonell fotograf ønsket med foreldrenes hjelp å feste et tilsvarende inntrykk til film.

 

 

ja, værsego for min del! Holder man bildene innenfor familien, så er det da ikke noe fare for at andre psykisk syke personer får tak i dem! Jeg snakker da ikke om å ta nakenbilder eller hva det måtte være av sitt eget barn eller hos en fotograf. Men hvorfor legge det ut for hele verden? Er det jeg har problemer med..

Lenke til kommentar

Kan du vennligst moderere deg litt melisma. For det første så omtaler ikke engang psykiatere pedofile/hebefile som psykisk syke siden vi ikke kjenner mekanismene rundt legning. For det andre så stigmatiserer du alle som har en eller annen form for psykisk lidelse nå.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Du argumenterte nettopp for å assosiere all nakenhet med sex.

 

ja, finnes det pedofile på den stranda, så er det jo krystallklart at de ser på de nakne barna som seksuelt!

Hvorfor skal de være så forskjellige fra andre. Jeg ser ikke på jenter på min egnen alder som seksuelle om de er nakne, de må enten posere eller ta på meg eller andre seksuelt. Tror du ikke det er det samme med en pedofil som er vandt til nakenhet.

 

Siden posten til phear00 var så bra, mener jeg at du bør sette hans post som førsteprioritet.

Lenke til kommentar
ja, finnes det pedofile på den stranda, så er det jo krystallklart at de ser på de nakne barna som seksuelt!
Så du aksepterer altså uten videre de pedofiles verdenssyn og ønsker at alle andre også skal bygge opp om deres verdenssyn? Det er nettopp det man gjør når noen setter en bikinitopp på en 1 år gammel jente for å skjule hennes "seksuelle" deler.

 

ja, værsego for min del! Holder man bildene innenfor familien, så er det da ikke noe fare for at andre psykisk syke personer får tak i dem! Jeg snakker da ikke om å ta nakenbilder eller hva det måtte være av sitt eget barn eller hos en fotograf. Men hvorfor legge det ut for hele verden? Er det jeg har problemer med..

Det er altså en naturlig del av livet for veldig mange og det er et uttrykk som mange synes er søtt, men å forevige det og la andre ta del i alle kvalitetene ved det skal være tabu fordi noen tenker på sex når de ser små barn?

Lenke til kommentar
MEN, hvis vi hadde sett mer nakenhet som ikke er seksuellt ladet, ville vi også tatt frem flere av disse, og ville derfor i mindre grad assosiert nakenhet med sex. Altså, mer nakenhet som ikke er seksuellt ladet er en god ting. Også nakne barn.

 

Forstår du nå hvordan du motsier deg selv?

 

Men jeg tror nok ikke at dette er noe man kan forhindre altså.. folk kommer alltid tilå tenke på sex når de ser den de er tiltrekket til. Pedofile inkludert. Vi er seksuelle vesener, man klarer nok aldri å snu denne assossiasjonen, det er umulig.

 

L4r5: Pedofili er en psykisk lidelse. Er man pedofil, så er man psykisk syk. Sier da ikke at det er noen sin feil at man er syk! Er man syk, så er man syk.. influensa eller angst.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men jeg tror nok ikke at dette er noe man kan forhindre altså.. folk kommer alltid tilå tenke på sex når de ser den de er tiltrekket til. Pedofile inkludert. Vi er seksuelle vesener, man klarer nok aldri å snu denne assossiasjonen, det er umulig.
Du er heterofil right? Har du lyst på ALLE menn du ser?
Lenke til kommentar
Men jeg tror nok ikke at dette er noe man kan forhindre altså.. folk kommer alltid tilå tenke på sex når de ser den de er tiltrekket til. Pedofile inkludert. Vi er seksuelle vesener, man klarer nok aldri å snu denne assossiasjonen, det er umulig.

De fleste vil nok tenke på sex når de ser en de er tiltrukket av ja, men det er uavhengig av nakenheten. Assosiasjonen mellom nakenhet og sex handler kun om kondisjonering.

 

Du sier selv at vi lærer den assosiasjonen, men sier så i neste setning at det er umulig å ikke lære den. Hvordan får du det til å rime?

Lenke til kommentar
De fleste vil nok tenke på sex når de ser en de er tiltrukket av ja, men det er uavhengig av nakenheten. Assosiasjonen mellom nakenhet og sex handler kun om kondisjonering.

 

Du sier selv at vi lærer den assosiasjonen, men sier så i neste setning at det er umulig å ikke lære den. Hvordan får du det til å rime?

 

 

altså vi både lærer assosiasjonen gjennom ett sexfiksert samfunn, men det er også naturlig for oss.. Du kan se det som at assosiasjonen lært gjennom media forsterker noe vi allerede har i oss fra før.. Akkurat som sminke.. vi kjøper sminke for å forsterke det vi allerede har... leppestifter for å forsterke leppene, mascara for lengre øyevipper og blush i kinnene for å forsterke røde kinn, som igjen er tegn på god helse, friskhet osv..

 

Vi "kjøper" assosiasjonene om sex.. Som igjen får oss til å kjøpe sex relaterte ting som får oss til å virke tiltrekkende eller for å tilfredstille oss selv..

 

Nå har jeg kanskje spora av litt men.. det går ikke å assosiere vekk noe som allerede er i oss.. Blir som å prøve å ville fjerne lysten til å spise.. Det går ikke! Human nature..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...