Gå til innhold

Greit å ta bilder av nakne 14 år gamle jenter hvis det framstilles som "kunst"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg mener faktisk at pedofile skal få leve. Påstår du at det er galt av meg å mene det?

 

 

unnskyld meg, men hæ? nå må du slutte å vri på orda mine da... du har absolutt ikke skjønt innlegget mitt. Pedofile har da like mye rett til å leve som andre vel!? har ikke sagt noe annet. "lenge leve pedofile som runker etter nakne bilder av barna våre" betyr i denne saken at dere faktisk synes det er ganske griet og ålreit at de napper løken etter ett bilde av barna våre. Kall det stråmenn eller hva dere vil, men dere har jo selv sagt det!

 

Mitt barn skal aldri få min tillatelse til å stille naken på internett, om h*n kaller det for kunstens skyld eller hva de måtte kalle det! Det er fortsatt bilde av mitt barn uten en tråd, og det er uakseptabelt å godta, når man vet om hvor sjuke folk det finnes der ute..

 

ånei, herregud! Hva er det jeg sier for no?? Hvis jeg sier nei til mitt barn, ja da betyr jo det at jeg også har store psykiske problemer med min egen kropp! Jeg kan jo ikke nekte barnet mitt og legge ut nakenbilder av seg selv, for h*n kan jo bli skamfull ovenfor kroppen sin, og bli psykisk nedbrutt som følger av det til slutt! :ohmy: ..:hrm:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er uforsvarlig og hadde jeg kunnet så hadde jeg nekta andre foreldra og gjøre det. Heller vente til barnet er gammel nok til å godta publiseringen selv. Dessverre finnes det tydeligvis foreldre der ute som ikke synes at det er noe galt i at barnet deres er naken på nett, sånn er det bare og det synes jeg er veldig leit!

Lenke til kommentar
Jeg synes det er uforsvarlig og hadde jeg kunnet så hadde jeg nekta andre foreldra og gjøre det. Heller vente til barnet er gammel nok til å godta publiseringen selv. Dessverre finnes det tydeligvis foreldre der ute som ikke synes at det er noe galt i at barnet deres er naken på nett, sånn er det bare og det synes jeg er veldig leit!

Det var slettes ikke verst innrømmelse... Så du mener altså at alle burde følge dine ubegrunnede meninger fordi du åpenbart vet best? Gratulerer.

Lenke til kommentar
Ubegrunnet er de da ikke.. Jeg har da grunner for mine meninger :blink: Og ja, hadde jeg kunnet nekta foreldre å publisere nakenbilder av barna sine på nett, ja så hadde jeg gjort det uten å blunke. Det innrømmer jeg med glede!

Men du velger bare å ikke si det til noen?

 

Du har kommet med en "grunn" - at barna kan angre. Den eneste grunnen jeg ser til at barna angrer er at de skammer seg over sin egen kropp. Og hvorfor skammer de seg? Jo, fordi du forteller dem at de er stygt å vise seg frem naken. Ergo er det ikke en grunn - det er en dårlig unnskyldning.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Nei, ingen har sagt det er ok. Det er blitt sagt at det ikke er noe problem, hvilket vil si at det ikke finnes grunnlag for å forby eller fordømme det.

 

Hm, nå syns jeg du begynner å leke med orda her. Enten er det greit eller så er det ikke greit, nå må du bestemme deg! "ikke no problem" og "greit/ok" er synonymer i min bok.. Hadde du sagt ja til din 13 år gamle datter om hun ville stille naken for kunst på nettet?

 

Nei, det hadde ikke berørt meg i det hele tatt. Jeg mener faktisk at folk må få lov til å gjøre akkurat som de vil i sine egne hjem, eller for den saks skyld i sine egne hoder, så lenge de ikke skader noen. Selv om du er godt igang med å prøve å bevise det motsatte, så er det faktisk ikke ulovlig å tenke.

Hvordan klarer du å påstå at du vet bedre enn alle andre?

 

Men poenget er jo det at barnet ikke er naken i sitt eget hjem, men naken for alle i hele verden til å se! Det skader ingen fysisk, men det kan skade psykisk og er der jeg mener foreldra burdte være såpass påpasselig å si nei.. det er så unødvendig og legge ut barnet sitt for noe så tåpelig som ett "kunstprosjekt"! Hvorfor i all verden trenger man nakne barn og fjortiser i kunsten sin? Og hvis man absolutt på død og liv må ha med ett nakent barn, ja så får man ihvertfall dekke til de steder hvoor de pedofile ofte fester blikket sitt..

 

kanskje alle andre vet bedre enn den mora som skrev under på publiseringa..

Lenke til kommentar
Hm, nå syns jeg du begynner å leke med orda her. Enten er det greit eller så er det ikke greit, nå må du bestemme deg! "ikke no problem" og "greit/ok" er synonymer i min bok.. Hadde du sagt ja til din 13 år gamle datter om hun ville stille naken for kunst på nettet?

Verden er ikke svart/hvit. Det er ingenting som er enten greit eller ikke greit når du generaliserer. Det er for eksempel ikke enten greit eller ikke greit å oppdra barn. Jeg er redd det er litt mer komplisert enn som så.

 

Men poenget er jo det at barnet ikke er naken i sitt eget hjem, men naken for alle i hele verden til å se! Det skader ingen fysisk, men det kan skade psykisk og er der jeg mener foreldra burdte være såpass påpasselig å si nei.. det er så unødvendig og legge ut barnet sitt for noe så tåpelig som ett "kunstprosjekt"! Hvorfor i all verden trenger man nakne barn og fjortiser i kunsten sin? Og hvis man absolutt på død og liv må ha med ett nakent barn, ja så får man ihvertfall dekke til de steder hvoor de pedofile ofte fester blikket sitt..

 

kanskje alle andre vet bedre enn den mora som skrev under på publiseringa..

Jeg ser ingenting som kan skade psykisk hvis man er komfortabel med sin egen kropp og nakenhet. Hvis du mener det er det, så er det virkelig på tide å forklare seg.

 

Og igjen spør du hvorfor... Det er irrelevant!

Lenke til kommentar
Du sier at jeg gjerne innskrenker friheten til alle andre, men ser dere en lang kø med foreldre som gjerne vil blotte barna sine eller? "kom igjen nå lille jenta mi, stripp for kamera og kall det kunst, for det er jo så naturlig og vakkert" Er en grunn til at det ikke er "normalt" å se nakne barn og tenåringer overalt.

Man trenger ikke å forklare seg med at det skal være normalt. Da hadde vi aldri kommet noen vei. Det er f.eks. ikke normalt å være homofil, men det betyr ikke at det er galt.

Lenke til kommentar
Verden er ikke svart/hvit. Det er ingenting som er enten greit eller ikke greit når du generaliserer. Det er for eksempel ikke enten greit eller ikke greit å oppdra barn. Jeg er redd det er litt mer komplisert enn som så.

 

Jeg stiller deg ett enkelt spørsmål, hadde du sagt ja til at din 13 år gamle datter ville stille seg naken for kunst på nettet og andre steder? Ja, eller nei..

 

Jeg ser ingenting som kan skade psykisk hvis man er komfortabel med sin egen kropp og nakenhet. Hvis du mener det er det, så er det virkelig på tide å forklare seg.

 

Psykisk skade i form at barna kan angre på det i etterkant.

 

Og igjen spør du hvorfor... Det er irrelevant!

 

Du mener det er irrelevant, jeg mener at man burdte ha en grunn til hvorfor absolutt man skal ha ett nakent barn med kjønnsorganene fremme, i forskjellige positurer. Det må da vel være ett budskap kunstneren vil komme med, eller en provokasjon. Det finnes alltid en grunn hvorfor! Og den vil jeg vite.. ikke fra deg, ikke fra andre her, men av kunstnerne som må ha med nakne barn i sitt produkt.

 

Nei, når det kommer til stykket i denne saken om hva som er normalt eller ikke, ja så handler det om foreldrenes omsorg for barna sine som ikke vil at andre skal glane på de nakne barna deres, samme hvor mye barnet deres ønsker å bli glana på!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg vil vite hvorfor du kanskje hadde svart nei! Hvorfor i all verden skulle du svart nei?

Hvis barnet skammer seg over sin egen kropp ville det vært riktig å si nei. Men da har jeg gjort en dårlig jobb som far. Jeg kan dessverre ikke garantere for at jeg vil være en perfekt far. Spesiellt ikke etter en skilsmisse.

 

Gå i ring? Hva er det du snakker om egentlig? Har da ikke gått i ring! Dette har jeg sagt ifra om da jeg begynte å poste i denne tråden!

Kort fortalt: Jeg spør hvorfor modellene vil kunne angre, og du svarer etter litt frem og tilbake at det er fordi de angrer. Det er å gå i ring.

Lenke til kommentar
Jeg vil vite hvorfor du kanskje hadde svart nei! Hvorfor i all verden skulle du svart nei?

Hvis barnet skammer seg over sin egen kropp ville det vært riktig å si nei. Men da har jeg gjort en dårlig jobb som far. Jeg kan dessverre ikke garantere for at jeg vil være en perfekt far. Spesiellt ikke etter en skilsmisse.

 

Gå i ring? Hva er det du snakker om egentlig? Har da ikke gått i ring! Dette har jeg sagt ifra om da jeg begynte å poste i denne tråden!

Kort fortalt: Jeg spør hvorfor modellene vil kunne angre, og du svarer etter litt frem og tilbake at det er fordi de angrer. Det er å gå i ring.

 

Så avgjørelsen her er barnets, og du som far bare støtter opp og forteller henne at hun er et kunstverk?

 

Hvis, og bare hvis selvsagt, bare far synes hun er det og jentungen må finne seg en "vanlig" jobb for å overleve på et eller annet tidspunkt bare fordi far tok feil, hvordan tror du hun vil føle seg når arbeidskollegaene på kontoret noen år senere sender rundt nakenbildende av henne og ler seg i hjel bak ryggen hennes?

Lenke til kommentar
Hvis barnet skammer seg over sin egen kropp ville det vært riktig å si nei. Men da har jeg gjort en dårlig jobb som far. Jeg kan dessverre ikke garantere for at jeg vil være en perfekt far. Spesiellt ikke etter en skilsmisse.

 

Nei nei nei, nå snakker jeg da om tenåringer/barn som selv vil stille opp, eller som sier ja til en kunstner om de blir spurt. Hadde du da sagt ja? Nå skjønner du vel spm mitt..

 

Kort fortalt: Jeg spør hvorfor modellene vil kunne angre, og du svarer etter litt frem og tilbake at det er fordi de angrer. Det er å gå i ring.

 

hm? frem og tilbake? Mener da ganske så sikkert og klart at jeg har sagt dette tydelig flere ganger. Og begrunnet det!

Lenke til kommentar
Hvis dette ikke er gode nok argumenter for ikke å fremstille nakne 14 år gamle jenter som kunst bør man finne seg et annet land å bo i enn Norge.

Hvordan vil du formulere et slikt nytt forbud uten at det også vil ramme haugevis med kunst som man må være særdeles marginal for å se som tvilsom?

 

Skal du for eksempel begrense det til fotografi eller også ta med tegning, maleri og skulptur?

Skal du ha noen grense nedad i alder?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Finnes da utrolig mange eksempler på at barn/medium voksne og til og med helt voksne har angret på ting de selv og/eller andre har publisert av bilder og/eller videoer? Enten de kaller seg fransk presidenfrue eller synger Barbie Girl?

 

14 år gamle jenter er under den sexuelle lavalder om man skal bry seg om norske lover, og under 18 er du umyndig, dvs. avhengig av myndighetspersoner enten de er egne forledre eller andre...

 

Hvis dette ikke er gode nok argumenter for ikke å fremstille nakne 14 år gamle jenter som kunst bør man finne seg et annet land å bo i enn Norge.

 

Ellers beklager jeg at enkelte her fremdeles ser det nødvendig å angripe enkeltpersoner fremfor å diskutere sak, men det har nok kanskje mest med kulen i buksa å gjøre.

 

Men vet du hvorfor endel har angret? Jo, på grunn av folk som Melisma, som skriker ut om at det er så unaturlig at folk under 18 viser litt hud (eller over 18 for den saks skyld), og tenk hvis noen pervo menn runker seg etter dem. Fordi det finnes folk som vil komme med kommentarer som "Hvorfor viste du deg egentlig naken, var det i det hele tatt nødvendig", og fordi div kirker ol. skal gjøre et leven ut av at noen viser en liten pupp.

 

Ta USA som et eksempel. Folk fikk noia over at Janet Jackson viste brystvortene sine under Superbowl. Det ble gjort store mediaoppslag om, og det ble fortsatt snakket og fleipet om det mange uker etter at det hadde skjedd. Er det rart endel folk føler skam da, hvis man blir så opprørt over å se en brystvorte, hvor opprørt blir man da av å se en som er helt naken? Det er ikke rart at noen personer angrer da, men det er kun fordi det finnes folk som Melisma.

 

Men folk som bruker "traumer" og "runkemateriale" som argument på hvorfor man ikke skal gjøre det, de har lite å komme med føler jeg. Det er helt utrolig hva personer kan runke til, du finner nok folk som godt kan runke til en mindreårig i badedrakt, eller fullt påkledd for den saks skyld, betyr det at vi bør fjerne alt som har med mindreårige å gjøre fra nettet. Alle bilder kan bli misbrukt, absolutt alle, påkledd eller ei.

 

Så lenge personen som det blir tatt bildet av mener det er ok, så er det ok. Skammen kommer av folk som skal kalle det for "synding", "ekkelt" ol. Det er der problemer ligger, det er de som skaper skammen, og det er de som burde skamme seg. ;)

Lenke til kommentar
Så avgjørelsen her er barnets, og du som far bare støtter opp og forteller henne at hun er et kunstverk?

Selvfølgelig. Akkurat som jeg ville støttet henne i alt annet hun ønsker å gjøre, med mindre det er en god grunn til at hun ikke burde gjøre det.

 

Hvis, og bare hvis selvsagt, bare far synes hun er det og jentungen må finne seg en "vanlig" jobb for å overleve på et eller annet tidspunkt bare fordi far tok feil, hvordan tror du hun vil føle seg når arbeidskollegaene på kontoret noen år senere sender rundt nakenbildende av henne og ler seg i hjel bak ryggen hennes?

Hvis hun er komfortabel med sin egen kropp og nakenhet, ville ikke det vært problem. Det er ikke første gang noen blir avbildet nakne.

Lenke til kommentar
Hvis dette ikke er gode nok argumenter for ikke å fremstille nakne 14 år gamle jenter som kunst bør man finne seg et annet land å bo i enn Norge.

Hvordan vil du formulere et slikt nytt forbud uten at det også vil ramme haugevis med kunst som man må være særdeles marginal for å se som tvilsom?

 

Hvilket nytt forbud? Er ikke for forbud, bare forholder meg til norsk lov omkring det å publisere nakenbilder av barn....

 

Så avgjørelsen her er barnets, og du som far bare støtter opp og forteller henne at hun er et kunstverk?

Selvfølgelig. Akkurat som jeg ville støttet henne i alt annet hun ønsker å gjøre, med mindre det er en god grunn til at hun ikke burde gjøre det.

 

Hvis, og bare hvis selvsagt, bare far synes hun er det og jentungen må finne seg en "vanlig" jobb for å overleve på et eller annet tidspunkt bare fordi far tok feil, hvordan tror du hun vil føle seg når arbeidskollegaene på kontoret noen år senere sender rundt nakenbildende av henne og ler seg i hjel bak ryggen hennes?

Hvis hun er komfortabel med sin egen kropp og nakenhet, ville ikke det vært problem. Det er ikke første gang noen blir avbildet nakne.

 

Og ingen har angret på det heller?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...