Gå til innhold

Windows --> Bytte av prosessor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å bytte prosessor fra den dårligste Duoen til E8400. Har allerede Windows installert, så det jeg lurer på er om jeg bare kan bytte helt uten videre? trenger jeg å reinstallere windows f eks eller kommer det bare til å fungere av seg selv?

hvis ikke, hva bør jeg i så fall tenke på før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk å dobbeltsjekke at hovedkortet ditt støtter CPUen, og at du har nyeste BIOS installert FØR du bytter.

Har selv gått på en smell der, så jepp kjempe viktig å sjekke om HK støtter CPU og at du har nyeste BIOS installert først. Hvis ikke blir det mye knot.

Lenke til kommentar
Husk å dobbeltsjekke at hovedkortet ditt støtter CPUen, og at du har nyeste BIOS installert FØR du bytter.

Har selv gått på en smell der, så jepp kjempe viktig å sjekke om HK støtter CPU og at du har nyeste BIOS installert først. Hvis ikke blir det mye knot.

Jeg har kontrollert at prosessoren passer til hovedkortet og det gjør den.. fant heller ingen nyere bios på asus sine hjemmesider, så dette er up to date.. men hvor viktig er det egnetlig å ha den nyeste biosen? hva kunne jeg risikere? og hva risikerer jeg?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har tenkt å bytte prosessor fra den dårligste Duoen til E8400. Har allerede Windows installert, så det jeg lurer på er om jeg bare kan bytte helt uten videre? trenger jeg å reinstallere windows f eks eller kommer det bare til å fungere av seg selv?

hvis ikke, hva bør jeg i så fall tenke på før?

Nei, det er helt problemfritt å bytte prosessor, gitt at BIOSen din støtter den nye prosessoren. Hvis ikke, så må du oppdatere BIOS før du tar ut den gamle CPUen eller kan du risikere at maskinen ikke booter. Alt det er selvfølgleig helt uavhengig av hvilket OS du kjører eller om du har brukt en annen CPU tidligere.

Det er er hovedsakelig bare bytte av hovedkort (og da spesiellt om det er et annet chipsett på det nye hovedkortet) som deter annbefalt at man reinstallerer OS'et for.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...