Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor fort går ein 125cc blodtrima?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan sikkert gå så fort du har råd til. Men hva er egentlig vitsen? de er ikke beregnet for det og dermed ødelegger du den bare. I tillegg tviler jeg på at sykkelen er stabil når du kommer mye over det den er lagd for.

Hvor fort har du egentlig lov til å kjøre med en 125ccm ?

Lenke til kommentar
Kan sikkert gå så fort du har råd til. Men hva er egentlig vitsen? de er ikke beregnet for det og dermed ødelegger du den bare. I tillegg tviler jeg på at sykkelen er stabil når du kommer mye over det den er lagd for.

Hvor fort har du egentlig lov til å kjøre med en 125ccm ?

Man har lov til og holde fartsgrensen. :)

Hvor fort man kan få en 125 til og gå? Med ok mekke kunnskaper, og MYE penger skal ikke 160-170km/t være umulig. Kommer ann på hvilken sykkel det er. Jobber du som to-takts trimmer, og har fritt budsjett så skal vel ikke over 200km/t være umulig.

Lenke til kommentar

Blir jall å spørre om det, kommer jo heeelt ann på 4-takt vs 2-takt..

Se på 125 syklene i roadracing, er en stund siden jeg så det, men 220 kom de ihvertfall opp i mener jeg å huske

vargaz: det er ingen hastighetsbegrensing på lett mc - kun ett krav om <-15 hk

Svampebob: 115 -120 er ikke så vanvittig mye, dessuten tar det ofte ganske langt tid å komme opp i toppfart og blåser det mye kan faktisk det ha en stor innvirkning... og det er morsomt og trimme for aks- lavtannede drev og mye trim :p

Lenke til kommentar
hvorfor skal man trimme en 125? den kan jo fint holde fartsgrensen og de fleste greier vel 115+ så kan jo også kjøre fort med de...

Hvorfor trimmer folk biler i heltatt? De klarer jo 150-200.

Innlegget ditt sugde, å svarte ikke til emnet..

En vanlig lettsykkel, Feks Aprillia RS kan vel rundte 160-180 uplombert + litt til, kan vel få pressa de til 200 - 210 antar jeg.

Lenke til kommentar

Det å bryte 200km/t på en lett-mc med skilt er umulig for en 16-18åring med over gjennomsnittlig kunnskaper innen tuning. 180km/t er det en kamerat er målt til på RS125. Denn karen er liten og sykkelen er godt ribba. Med mer trim skal vel 190km/t gå.

Jeg vil si 170-180km/t er en reell toppfart for "mannen i gata".

Lenke til kommentar
Det å bryte 200km/t på en lett-mc med skilt er umulig for en 16-18åring med over gjennomsnittlig kunnskaper innen tuning. 180km/t er det en kamerat er målt til på RS125. Denn karen er liten og sykkelen er godt ribba. Med mer trim skal vel 190km/t gå.

Jeg vil si 170-180km/t er en reell toppfart for "mannen i gata".

Jaha. Men en uplombert Rs med litt ekstra, ikke noe større sylinder osv. klarer 150-160. Har jeg selv prøvd.

Lenke til kommentar

Bytter man til større sylinder er det ikke 125 ccm lenger.

Les denne tråden: Slik får du 50 hk i en 125 !!

Står ikke så mye om fart der, men er interessant å lese. For det krever en DEL kroner for å få noe pulver i en 125. Og høy hastighet krever mye pulver i motoren pga høy luftmotstand.

Sykkelen min er på 625 ccm, 55 hk 66 nm og veier rundt 140 kg, den gjør sånn ca 170 tenker jeg. Skal nevnes at den er aerodynamisk som en Lego kloss.

Lenke til kommentar

Jeg har en Cagiva Mito den gjør 140-150 (real fart 130-140) orginalt med orginal drev inni tunneler på e18. hadde den uplombert før å da hadde jeg nesten 180 på speeon kunne få den litt over hvis jeg kom inni en tunnel... så real fart er vel 160-170 regner jeg med.

Lenke til kommentar
Jeg har en Cagiva Mito den gjør 140-150 (real fart 130-140) orginalt med orginal drev inni tunneler på e18. hadde den uplombert før å da hadde jeg nesten 180 på speeon kunne få den litt over hvis jeg kom inni en tunnel... så real fart er vel 160-170 regner jeg med.

En jeg kjenner har hatt sin orginale mito i 142km/t målt av politibil ;)

Med eff. anlegg har jeg hørt om mitoer som går opp i mot 180-190 @ gps

Lenke til kommentar

En jeg kjenner har hatt sin orginale mito i 142km/t målt av politibil ;)

Med eff. anlegg har jeg hørt om mitoer som går opp i mot 180-190 @ gps

Ossen gikk det a? litt offt. men 142 orginatlt.. Høres ikke urealistik ut... men regner med han mista lappen å fikk seg en god bot...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...