MysticoN Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 får blå skjerm etter jeg har lakt inn windows. det siste jeg gjør er å legge inn Panda Antivirus (orginal) og restarter. da får jeg en blå skjerm. noe jeg kan gjøre for å få rettet opp i dette? Problem signature: Problem Event Name: BlueScreen OS Version: 6.0.6001.2.1.0.768.3 Locale ID: 1044 Additional information about the problem: BCCode: 3b BCP1: 00000000C0000005 BCP2: FFFFFA6003A44259 BCP3: FFFFFA6003CC45E0 BCP4: 0000000000000000 OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Files that help describe the problem: C:\Windows\Minidump\Mini031808-03.dmp C:\Users\PreÅse\AppData\Local\Temp\WER-42104-0.sysdata.xml C:\Users\PreÅse\AppData\Local\Temp\WERF343.tmp.version.txt Read our privacy statement: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=501...mp;clcid=0x0409 samme har skjedd 2 ganger no, har prøvd å reformatert og lakt inn windows på nytt uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 kan hende biosen ikke støtter cpu, prøvd å flashe? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 kan hende biosen ikke støtter cpu, prøvd å flashe? Det har ikke vært et problem før. hadde windows XP før uten problem med cpu, og har også testa vista før (32b) uten problem. no kjører jeg 64b, kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Files that help describe the problem: C:\Windows\Minidump\Mini031808-03.dmp Åpne den fila i Windbg og feilsøk. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Files that help describe the problem:C:\Windows\Minidump\Mini031808-03.dmp Åpne den fila i Windbg og feilsøk. hvordan gjør jeg det? :s kan dette ha noe med Panda antivirus å gjøre?! får samme blå skjerm hver gang jeg instalere det. Edit: finner ikke den fila heller, er kun ei fil i den katalogen: Mini031808-01.dmp Endret 18. mars 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det er sikkert samme feilen. Guide for hvordan du bruker Windbg finner du her: Guide Den korte versjonen: 2.Last ned og kjør Windbg. 3.Sett symbol-bane (Ctrl+S) til: srv*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols 4.Sett Image-bane (Ctrl+I) til: srv*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols 5.Åpne kræsjdump (Ctrl+D) 6.Kjør !analyze -v fra kommandolinjen til Windbg. 7.Du kan feks se etter propably caused by: Image path: og tilslutt på kall-stakken for å se etter hva som kan ha forårsaket problemet. (Google-driver navn du er usikker på) 8.Oppdater driveren som står som synderen. 9.Om alt annet feiler...kopier det som står i kræsjdumpen inn hit :-) Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Det er sikkert samme feilen.Guide for hvordan du bruker Windbg finner du her: Guide Den korte versjonen: 2.Last ned og kjør Windbg. 3.Sett symbol-bane (Ctrl+S) til: srv*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols 4.Sett Image-bane (Ctrl+I) til: srv*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols 5.Åpne kræsjdump (Ctrl+D) 6.Kjør !analyze -v fra kommandolinjen til Windbg. 7.Du kan feks se etter propably caused by: Image path: og tilslutt på kall-stakken for å se etter hva som kan ha forårsaket problemet. (Google-driver navn du er usikker på) 8.Oppdater driveren som står som synderen. 9.Om alt annet feiler...kopier det som står i kræsjdumpen inn hit :-) 5.Åpne kræsjdump (Ctrl+D) hva skal jeg velge her? kom ikke lengre enn dette:/ prøvde den Mini031808-01.dmp fila, men fikk ikke åpna den. har ikke retiheter til å åpne den Endret 18. mars 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Fila. C:\Windows\Minidump\Mini031808-01.dmp eller hva det nå var. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Kjører du som gjest eller med begrensede rettigheter? Du må være Administrator for å kunne gjøre dette. Om det er vista er det bare å kjøre Windbg som administrator. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Fila.C:\Windows\Minidump\Mini031808-01.dmp eller hva det nå var. får ikke åpna den. you dont have permission to open this file Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Vel såfremt du kjører som datamaskinadministrator og Windbg kjører som administrator kan jeg ikke se noen grunn til at du ikke skulle ha tilgang annet enn at et annet program har en åpen referanse til fila. Prøv å kopier ut fila eller noe? Eller steng programmet som referer til fila. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Vel såfremt du kjører som datamaskinadministrator og Windbg kjører som administrator kan jeg ikke se noen grunn til at du ikke skulle ha tilgang annet enn at et annet program har en åpen referanse til fila.Prøv å kopier ut fila eller noe? Eller steng programmet som referer til fila. joda, har bare en bruker i windows, og det er admin. kjørte også windbg admin konto. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Merkelig? Med mindre dette er en finurlighet i vista jeg ikke vet om MÅ det være en referanse til den fila som er åpen i systemet. Kan du kopiere den til feks skrivebordet? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Merkelig? Med mindre dette er en finurlighet i vista jeg ikke vet om MÅ det være en referanse til den fila som er åpen i systemet. Kan du kopiere den til feks skrivebordet? har ikke prøvd dette enda, er hos svigers no. men skal prøve det når jeg kommer hjem. men jeg tror at jeg har funnet ut hvorfor jeg får den blåskjermen. siden den kommer hver gang jeg legger inn panda. fant vel ut at den panda versonen ikke var støtte for 64bit vista. Kan dette stemme eller er det noe annet også? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Tja om du installerer et program som operativsystemet ditt ikke støtter og du får blåskjerm ved neste omstart kan man vel si ganske så sikkert at det er det som foråsaker problemene. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) FOLLOWUP_IP: PavTPK+2259 fffffa60`03f6b259 ?? ??? SYMBOL_STACK_INDEX: 0 SYMBOL_NAME: PavTPK+2259 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner IMAGE_NAME: PavTPK.sys STACK_COMMAND: .cxr 0xfffffa600743adb0 ; kb BUCKET_ID: WRONG_SYMBOLS Followup: MachineOwner --------- Endret 20. mars 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Vel problemet er vel sannsynligvis forårsaket av PavTPK.sys som er da Panda Antivirus. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Du må fjerne alle rester av panda mysticon. Jeg ga vel et tips om et oppsett du kunne bruke så lenge i den andre posten. Sende en mail til panda om dette 64bit problemet. Endret 21. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Du må fjerne alle rester av panda mysticon.Jeg ga vel et tips om et oppsett du kunne bruke så lenge i den andre posten. Sende en mail til panda om dette 64bit problemet. Har gjordt det no, denne posten vart vel lage før eller samtidig som den posten jeg fikk hjelp av deg i. har sendt mail til panda. og de kunne kun bekfrete at panda ikke virker med 64b vista og ikke noe om de jobber med å få støtte til det eller når/vist det kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå