Gå til innhold

Syke prisforskjeller på EOS 450D!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stor gigant med god kundesupport og kjapp logistikk imot en mindre butikk som er treg og ikke spesielt god på support. Komplett får det og mest sansynlig først.

Slikt er vanlig, enkelte vet ikke av så mange nettbutikker, og mange kjøper ting i sin vante nettbutikk selv om det blir litt dyrere.

Lenke til kommentar

Ofte har ikke Amentio de nysete varene på lager, men tar i mot bestillinger og sender ut varene når neste parti kommer (som naturlig nok blir billigere i innkjøp enn de første varepartiene). Det samme ser man på flatskjermer og andre produkter som lanseres.

Lenke til kommentar
Sikker på at beggekameraene er nordiske utgaver og ikke en av de EU modell?

Jeg ser at produsentens varenumre er forskjellige.

Komplett: 2758B015

Amentio: 2758B017

Er det noen ulemper med EU-modell bortsett fra språk i menyene? Jeg bruker engelsk uansett. ;)

Lenke til kommentar
Sikker på at beggekameraene er nordiske utgaver og ikke en av de EU modell?

Jeg ser at produsentens varenumre er forskjellige.

Komplett: 2758B015

Amentio: 2758B017

Er det noen ulemper med EU-modell bortsett fra språk i menyene? Jeg bruker engelsk uansett. ;)

EU og norsk modell har akkurat samme menyspråkvalgene. Bruksanvisningen du får, kan imidlertid være på et fullstendig uforståelig språk (hvor mange i Norge kan polsk for eksempel?). Norsk modell kommer med norsk bruksanvisning.

Ellers har du alltids faren for at butikken du kjøper EU-modellen fra går konkurs. Og gjør de det, står du fullstendig uten rettigheter i forhold til fem års reklamasjonsrett. Og ikke si at den og den butikken neppe går konkurs... hvem skulle tro at Fotovideo skulle gå konkurs for eksempel? Det skjedde over natten, fullstendig uten forvarsel.

Kjøper du norsk modell, kan du rette deg til norsk importør om butikken legger ned. Det gir deg med andre ord en større sikkerhet. Men nå vet ikke jeg om Amentio selger norsk eller EU modell da.

Lenke til kommentar
EU og norsk modell har akkurat samme menyspråkvalgene. Bruksanvisningen du får, kan imidlertid være på et fullstendig uforståelig språk (hvor mange i Norge kan polsk for eksempel?). Norsk modell kommer med norsk bruksanvisning.

Nå kommer vel Canon med kun danske, svenske og finske manualer ? Men du kan velge norske menyer ...

Men ellers har du et godt poeng.

Tom

Lenke til kommentar

Selv om det skulle være akkurat samme versjon og produkt, så er det i praksis tryggere å kjøpe fra enkelte forhandlere enn andre, også. Amentio har undertegnede vært nødt til å rapportere til Datatilsynet og Forbrukerombudet (to ganger, da de ignorerte første pålegg - jeg venter spent på responsen på nr to).

Jeg er ikke i tvil om at jeg mye heller ville valgt å bruke noen ekstra kroner på å kjøpe et annet sted.

NB! Jeg uttaler meg her som privatperson - ikke som ansatt i Akam eller Hardware.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
NB! Jeg uttaler meg her som privatperson - ikke som ansatt i Akam eller Hardware.

Burde ikke overnevte tekst vært markert på en iøyenfalende måte da du presiserer dette siden slike utalelser kan skade litt mere en mange tror av en som er annsatt her,.-

DET er ikke pent,.-

Det var godt nok markert, ettersom det sto med samme skrifttype, font og størrelse som resten av innlegget. Det er mer enn det som er krevet i forhold til normer og regler i samfunnet for opplysning som er av nødvendig art. Han hadde til og med et NB! foran teksten.

Representanter for nettverket, moderatorer og brukermoderatorer har akkurat samme muligheten til å uttale seg som "vanlige" brukere, da også disse opptrer som vanlige brukere. Det er ikke lov å ha flere kontoer, og det gjelder alle på forumet, uansett tilknytning til nettverket.

Ville bare nevne det, i stedet for å slette innlegget på bakgrunn av off-topic. Synes det var greit med en forklaring. Beklager at jeg fortsatte off-topic.

Lenke til kommentar
... hvem skulle tro at Fotovideo skulle gå konkurs for eksempel? Det skjedde over natten, fullstendig uten forvarsel.

Det mener du egentlig ikke. Både du og jeg visste at dette kunne komme til å ende slik allerede i fjor sommer, da ryktene om dårlig likviditet hos importørene spredde seg. Det er bare til å sjekke Brønnøysund for å finne ut at de hadde dårlig økonomi i det siste. Japan Photo viser ingen tegn til svakhet, langt i fra. Det er heller fare for at de fleste butikkene får JP logo i framtiden enn at de forsvinner.

Lenke til kommentar
... hvem skulle tro at Fotovideo skulle gå konkurs for eksempel? Det skjedde over natten, fullstendig uten forvarsel.

Det mener du egentlig ikke. Både du og jeg visste at dette kunne komme til å ende slik allerede i fjor sommer

For de fleste, skjedde det over natten. Det var ikke mange tegn til at det gikk dårlig, for de som ikke hadde en fot innenfor i markedet eller sjekket opp ting og tang. Utad gikk det VELDIG bra for Fotovideo.
Lenke til kommentar
Canon EOS 450D Kamerahus Norsk 5 995,-ink. mva.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=98162

Kremt. Setningen "Kamerahus uten objektiv" sa deg ikke noe? :p

IS-kitlinsen er værdt mye mer enn de knappe 200 kronene opp til Amentinos tilbud, eventuelt 300 kroner opp til Best-buys tilbud:

EOS 450D EF-S 18-55 IS Nordisk utgave

-MightyTwin.

Nei,fordi det stod "syke prisforskjeller på EOS 450D" jeg var ikke obs på at det var med objektiv, da jeg ikke trykket på linkene.

Bare å beklage, MIN FEIL :blush:

Lenke til kommentar

Det mener du egentlig ikke. Både du og jeg visste at dette kunne komme til å ende slik allerede i fjor sommer

For de fleste, skjedde det over natten. Det var ikke mange tegn til at det gikk dårlig, for de som ikke hadde en fot innenfor i markedet eller sjekket opp ting og tang. Utad gikk det VELDIG bra for Fotovideo.

Jo da, du har vel egentlig rett i det. Det vi må huske på når vi sammenligner dem med Japan Photo er at kapitalen til JP er så høy at ingen andre kjeder i Norge har tjangs til å overleve dem.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Det kan nok være sant det, PMnormal. JP er backet opp av et stort multinasjonalt selskap, og da står de på rimelig solid grunn. De har råd til å ta seg den friheten å prøve å kjøre de bitreste konkurrentene i grøfta slik at de senere, når konkurrentene er borte, kan sette opp prisen og tjene masse penger (hyggelig tanke, JPStoney? ;) )

Virker som eneste fotobutikkene i Norge som går med fortjeneste for tiden, er store, digre Japan Photo og bittelille butikken jeg jobber for :) Sikkert noen flere, men vet ikke om noen spesifikke. Kan ikke tenke meg at Antonio går med direkte stort underskudd, men det blir jo en litt annen type butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...