Kurt Grusom Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei! Satt nettopp opp en PP-konto. Det jeg lurer på er om jeg bestiller noe til la oss si 200 kr fra f.eks. ebay; trekkes det rett fra mitt kort eller må jeg først overføre penger til PP-kontoen? Hvis sistnevnte; hvordan får jeg gjort så det trekkes direkte? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei! Satt nettopp opp en PP-konto. Det jeg lurer på er om jeg bestiller noe til la oss si 200 kr fra f.eks. ebay; trekkes det rett fra mitt kort eller må jeg først overføre penger til PP-kontoen? Hvis sistnevnte; hvordan får jeg gjort så det trekkes direkte? Når du skal betale varen får du spørsmål om hvordan du vil betale for den, hvis du da velger visa/kredittkort så trekkes beløpet direkte fra kortet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei! Satt nettopp opp en PP-konto. Det jeg lurer på er om jeg bestiller noe til la oss si 200 kr fra f.eks. ebay; trekkes det rett fra mitt kort eller må jeg først overføre penger til PP-kontoen? Hvis sistnevnte; hvordan får jeg gjort så det trekkes direkte? Jeg gjorde nettopp dette for første gang...det gikk egentlig av seg selv, betaling gjennom PayPal, og det ble trukket fra kortet jeg oppga. I tillegg opprettet jeg en slags safe konto, kostet kr.15 som man får igjen ved neste kjøp. RandiA Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Safekontoen, eller "verified user" gjør at flere vil handle med deg (på f.eks e-bay) fordi de vet at du ikke bruker svindler kort. I tillegg får du da handlet for en større totalsum som er begrenset hvis du ikke er verified user. I Norge tror jeg max total sum er på 500,- for non-verified users. Og som RandiA sier så blir det trukket 14-15 kroner fra kortet, som da gir deg en kode i transaksjonshistorikken din som du må taste inn i paypal systemet for å verifisere kortet ditt. Edit. leif Endret 18. mars 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Jepps, de 15 er overført. Venter på koden. Tusen takk for svar folkens! Edit: Nå i de lave dollarkurs-tider, lønner det seg å ha standardvaluta til NOK eller USD? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Dersom du er en verified user, mener jeg å tro at det trekkes først fra Paypal-kontoen og dersom det ikke er tilstrekkelige midler på den, trekkes summen fra det tilknyttede VISA-kortet istedet. Endret 18. mars 2008 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det lønner seg uansett å ha standardvaluta til NOK, det samme som kortet ditt er i. Da får du bankens standard valutakurs, istedetfor Paypal sin egen. Når Paypal bruker egen kurs, kalles dette DCC. Les mer om DCC her: http://visa.no/kortbrukiutlandet/main.jsp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå