ferale74 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har en Thomson ST546 ADSl modem fra Telenor, satt opp med RDP, og publuc IP mot min desktop pc. Og da vil jo min PC få en ip adresse 83..xx.xx.xx (noe i den dur). Men hvis modemet blir restarte, evt strømmen går, får den tilbake en 192.168.1.1 adresse istedet for en public. Har prøvd å sjekke ut på ruteren om det er muligheter å få den til å motta telenors ip, (eller min ip) om du da vil kalle det, men alltid ettr en restart kommer det opp lokal ip. Da er jo poenget vekke med rdp, og Telenor gir jo ikke faste ip til privatpersoner. hvordan kan jeg i det minste får den til å motta Telenor adresse ved oppstart, slik at min Pc også får den adressen, siden den er koblet opp med assign public adress. Og ja jeg har åpnet 3389 porten, for rdp. Trenger ikke samme adrsse , da jeg kan bruekr dyndns men trenger jå å få en 83.x.x.x adresse fra Telenor. Noen tips? hilsen frustrert "stjelenor" kunde. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Forstod ikke helt hva du ikke får til, men hvis du vil bruke den til RDP, så må du velge å portforwarde RDP-porten til din Ip/Hostname som Pc-en du skal styre. Du trenger ikke gi den offisielle Ip-adressen til en pc for å få til RDP. Da mister du også muligheten til å koble til andre pc-er. Hvis det er et ønske må du disable NAT. på routermodemet. Den skal i utgangspunktet bli resatt ved strømbrud til slik telenor satt den opp, kansje du kan endre dette instillinger eller lagre opsettet til en konfigurasjonsfil.. Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Forstod ikke helt hva du ikke får til, men hvis du vil bruke den til RDP, så må du velge å portforwarde RDP-porten til din Ip/Hostname som Pc-en du skal styre. Du trenger ikke gi den offisielle Ip-adressen til en pc for å få til RDP. Da mister du også muligheten til å koble til andre pc-er. Hvis det er et ønske må du disable NAT. på routermodemet. Den skal i utgangspunktet bli resatt ved strømbrud til slik telenor satt den opp, kansje du kan endre dette instillinger eller lagre opsettet til en konfigurasjonsfil.. ok, la meg forsøke å forklare en gang til.... Jeg har satt opp port forwarding, altså satt "assing public ip to an lan host" til å peke på min lokal PC. Da får min PC, samme IP adresse som modemet har fått.l (stemmer ikke dette) La oss si at modemet mitt får ip 83.83.83.83 fra telenor. Slik det er nå, får også min PC denne ip adressen ved ipconfig, siden jeg har satt assign public ip til min pc i oppsetett på modemet. Men hvis jeg restartet ADSL modemet fra Telenor, så vil min PC få 192.168.1.34 som er en adresse fra DHCK poolen, i modemet. Når har jeg slått av DHCp i oppsetter til ADSL modemet. og har ikke testet med restart etter dette. Men skal sjekke det neste gang jeg får strmøbrudd, evt gidder med en kontrollert restart. Problem: Vil kjøre rpd mot min PC, selv etter restart av ADSL modem, uten at jeg må kjøre ipconfig /release og ipconfig /renew på min pc, for at den skal få telenor adresse. Hvordan ellers kan jeg sette dette opp, slik at jeg kommer inn via rpd, hvis jeg skal da ha lokal ip på PC? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Åpne port 3389 TCP i routeren mot den lokale ipadressen (192.xxx) du har på PC. Sett opp dyndns.org eller no-ip.com til å håndtere ipadresse fra ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå