lasse_hansen87 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei sann.. Jeg skal formatere pcèn min nå straks. Og har et par spørsmål ang det.. Etter jeg har formatert den så pleier jeg vanligvis å opprette en admin konto, det er denne som man får spørsmål om rett etter man har formatert, så får man spørsmål om å oppdrette en systemansvarlig konto, da pleier jeg å oppdrette den som admin, med passord.. Og når jeg har kommet inn i vista, har jeg laget en vanlig brukskonto som jeg selv bruker.. Bruker altså ikke admin kontoen.. Men har hørt det er det tryggeste å ha det sånn.. ¨Men er det egentlig så veldig nødvendig.. Kan jeg bare bruke den kontoen jeg lager i vista etter å ha formatert, da må man jo lage en konto helt på førsten, kan dette være den kontoen jeg bruker?? Eller anbefaller dere å lage en admin konto først, og så oppdrette en bruker konto som jeg bruker når jeg har kommet inn i vista?? Håper noen kan hjelpe meg... Og håper dere skjønner hva jeg mener.. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 ingen som kan svare meg? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 ingen som kan svare meg? Det er det. Grunne til at det anbefales å ikke bruke adminkonto til vanlig er på grunn av at en hacker kan få tilgang til maskinen lettere hvis vedkommende infiserer administratorkontoen som da kan overstyre alle innstillinger. Dette er opp til deg å avgjøre, men hvis du vil være på den sikre siden så er ikke det dumt nei. Hvis du derimot vil ha alle rettigheter foran deg og ikke så mye tull samt. at du er litt kritisk til det du laster ned så kan du leve som meg Alt etter hva du foretrekker. Det hindrer også andre som benytter maskinen din fra å installere mye tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå