hasuwest Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hei! Når jeg bruker Windows 2000/XP finner jeg ikke den 6 partisjonen min, men jeg fant den når jeg brukte Win 98. Jeg har en WD 80GB og en Maxtor 200GB. Jeg har ATA/133 kontroller på HK'et. Det er den siste partisjonen på Maxtor disken som er harddisk nr.2 som blir borte. Hva skal jeg gjøre for å finne partisjonen? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Dem sier at ingen hjelp er bedre en dårlig hjelp, men jeg drister meg til ett lite forslag allikevel. Har du sjekket i start/Contro Panel/Performance and Maintenance/Administrative Tools/Computer Managment/Storage/Disk Management? (dette er i XP) Hva står det der om partisjonen din? Hvis du ikke finner den der heller så begynner jeg å lure selv Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Hei! Takk for svar, men jeg bruker 2000. Det er bare Windows som ikke finner alle partisjonene. Fdisk finner den.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Hvis du ikke finner den der heller så begynner jeg å lure selv Logisk så finner den jo ikke partisjonen her heller(sjekka i 2000 og fant de ikke) fordi hadde jeg funnet den her hadde den ligget på Min Datamaskin også :wink: .. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Vel.....i disk managment så kan det vel være at den er listet opp som uformatert. I windows eksplorer så ser man kun formaterte partisjoner. Tenkte kanskje at du ikke fant den grunnet dette. Hva står det om denne partisjonen i fdisk da? Er den formatert? Hva slags filsystem? Lenke til kommentar
svenna Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Om du ikke finner den i disk management i win2k så høres det ut som om partisjonstabellen din er ødelagt. (den _skal_ synes der selvom den evt skulle være uformart, hidden, corrupt etc) så at alt som synes der kommer opp i my computer stemmer ikke. Med f.eks Power Toys kan man gjemme stasjoner (baser på stasjonsbokstaver og uavhengig av partisjonstype, eller om den er mountet til noen partisjon) Har ikke noe grunn til å tro det, men det kan jo hende at w2k er mere "kresen" for feil i partisjontabellen enn dos/fdisk/w9x Så var det til løsning da.. mener å huske at fdisk har en funksjon for å skrive ut tabellen på nytt, men husker ikke param.. eller om jeg bare blander med /mbr Om du kan ofre en partisjon, evt endre en med pqmagic, så blir den jo allefall skrevet på nytt. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Hei! Jeg fant partisjonen i disk management i 2000. Fikk også formatert den der.. Ser ut til at alt fungerer fint nå. Takk for hjelpen! 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå