eb81 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Noen som kjenner til dette kameraet? Har ikke alt for mye peiling på videokameraer, men vurdere å kjøpe meg et harddiskkamera. Er det andre kameraer som heller kan anbefales? Må være harddisk og helst under 8.000,- Har hørt panasonic skal være overlegne? er dette helst på miniDV? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hvorfor harddisk? Det kan være at harddisk er et dårlig valg til ditt bruk. Les Videokameraguiden som ligger festet øverst i denne delen av forumet for en forklaring på hvorfor mini-DV fortsatt er det foretrukne valget for profesjonelle. Harddisk er bare et blaff. Du kan også få et meget godt 3CCD kamera til under 4000 kroner (Panasonic GS-230). Tilsvarende med harddisk, vil nok koste en god del mer. JVC pleier å havne ganske langt bak i tester, og ville nok heller gått for Panasonic, Canon eller Sony. Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Harddisk høres vel bare mye mer brukervennelig ut... Når det er sagt har jeg ikke vært bort i videokameraer med kassett nyere enn 7-8 år tenker jeg. Regner med det har skjedd en del på den fronten og i det siste.. Er det ikke fordeler med hdd som man ikke har med miniDV? Hmm... Hva bør jeg gå for? miniDV, 3ccd, HDready, 1080p? Eller er det like greit å gå for den gode gammeldagse metoden, kjøpe en eller annen dyr modell fordi selgeren sier den er så bra...? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Harddisk har den fordelen at du spoling, pluss et par andre ting (står om det i videokameraguiden som jeg har tipset om før... les den ). Ellers... gå for mini-DV, 3CCD og HDV (1080i... 1080p finnes vel fortsatt kun på mer profesjonelle kamera til en del titusen mer). Canon HV30 er oppfølgeren til HV20 som kom meget godt ut i tester. Den kan anbefales. Det er heller ikke av det dyreste du får tak i, men HV20 fikk ihvertfall skussmål for å gi veldig mye for pengene. Edit: Link til videokameraguiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=800046 Endret 19. mars 2008 av Super8 Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Veldig nyttig tråd, Super8. Takker og bukker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå