Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifter går, men maskinen booter ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkuart det samme har hent hos meg : /, byttet kabinett.

Og nå vil ikke maskinen starte, jeg prøver å starte den. men den starter også skrur den seg av etter 1-2 sek.

Håper noen har en løsning på problemet vårt.

Men får du noe som helst opp på skjermen?

Jeg har fått råd om at det kan være hovedkortet som ikke har tålt belastningen ved ombyggingen og lånt et nytt et. Meldet tilbake når jeg har fått prøvd det.

Endret av iacob
Lenke til kommentar

Hei

Selv hatt dette problemet på en maskin jeg vurderte og bruke til media senter. Vifter og alt sveiv det som var problemet var cpu'en som hadde brent seg. Utvilsomt kjedelig. Men kan dog være alt fra skjermkort,cpu,ram,hk.

mvh

Y

Lenke til kommentar

Har du mulighet til test på en annen maskin? slik du kan teste hver bit av hardware du har så du til slutt finner problemet. Det er så enormt vanskelig med slik situasjon som du har. Det positive er jo at strømmen ser ut til og fungere samt viftene. Mitt råd er i alle fall feilsøk alt. Koble alt fra og sett så på igjen alt. Blir nesten som å si restart maskinen men det hender det fungerer.

mvh

Y

Lenke til kommentar

Jeg har på måte det samme problemet. Pcen min starter opp, men booter aldri.. Alle vifter går osv..

Men når jeg drar svenskeknapper på PSU et par ganger, så starter den opp.. Vet ikke helt hva det kommer av. Pcen fungerer helt perfekt når den har fått starter opp..

Lenke til kommentar

Får dere "No signal" på skjermen? Hadde samme problem selv, fiksa det ved å sette rammen i slot 1 og 3 og ikke 1 og 2. >.< Vet ikke om det var fordi sloten min var ødelagt eller noe, men dere kan jo prøve. :)

Edit: Åja, kabinett... sikker på at du har plassert alle power-ting og sånn riktig?

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Får dere "No signal" på skjermen? Hadde samme problem selv, fiksa det ved å sette rammen i slot 1 og 3 og ikke 1 og 2. >.< Vet ikke om det var fordi sloten min var ødelagt eller noe, men dere kan jo prøve. :)

Edit: Åja, kabinett... sikker på at du har plassert alle power-ting og sånn riktig?

Min rambrikke, har bare en, står i port nr 1.. Får prøve andre porter, når jeg får tid til det.

Lenke til kommentar

Samme problem her også .. :p skulle sette opp lagringsserver men det endte med kun noen vifte r som går og "no signal" på skjermen. Har dog bare en rambrikke og den står der det er anbefalt av manualen på hk.

Hovedkortet er forøvrig et MSI K8N Neo2, har sett det er flere som har problemer med dette.

(la merke til en litt merklig ting her, ang. cmos jumperen, pcn starter kun når jumperen står på "clear data", funker ikke i det hele tatt når den står på "keep data")

Mistenker at hk er ferdig men.. håper jo på noe annet enklere seff.

Lenke til kommentar

Har nå bytta hovedkort. Først var det helt svart. Men så tok jeg for sikkerhets skyld å flytta på rambrikken fra posisjon 1 til 2 og da blei det boot.

Så da lurer jeg på om det kan være feil på ramslotten på det andre hovedkortet. Får bytte tilbake til dét og se hva som skjer. Men det blir ikke før over påske. Nå er jeg lei av å skru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...