krutselno Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg har Windows Vista Ultimate edition og har installert Kaspersky Internet Security. Bortsett fra det har jeg svært få programmer på maskinen nå. Jeg har installert firefox, og bruker den til vanlig. Men i det siste så er plutselig alle filene i programfiles\mozillafirefox rotkatalogen borte.. Jeg installerer firefox på nytt og alt fungerer, alle favorittene mine er der fremdeles, men så kan jeg gå fra pcn en liten stund så er plutselig firefox borte igjen... Eller som i dag da jeg skrudde på pcn og klikket på firefox ikonet på skrivebordet og får beskjed om at snarveien er forandret eller borte.. Noen som har noen anelse om hva det kan være som fjerner firefox fra maskinen min? Har ikke hørt om noe firefox virus som bare fjerne nettleseren.... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Kan være noen sektorer på disken som er skadet. Kjør en scandisk på disken, kanskje den finner noe galt. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Takk for tipset skal prøve det når jeg kommer hjem. Et annet problem er at Windows Live Messenger installerer seg selv HVER gang jeg klikker på ikonet(starter programet). Det har begynt å skje i det siste... Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Takk for tipset skal prøve det når jeg kommer hjem.Et annet problem er at Windows Live Messenger installerer seg selv HVER gang jeg klikker på ikonet(starter programet). Det har begynt å skje i det siste... Ta og slett alt som har med MSN og gjøre på pcen, restart pcen, legg inn MSN på nytt og restart pcen igjen. Da skal problemet være borte. Litt tungvindt og gjøre det på den måten, men da er man sikker på at alt som har men MSN blir borte fra pcen før man legger inn på nytt. Jeg hadde samme problem som deg, men tok bare og sletta alt av msn og la det inn igjen Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg har prøvd å kjøre scandisk, men det hjalp ikke. Plutselig er firefox.exe og alle de andre filene i programfiles\mozilla firefox\ borte, bortsett fra de filene som er i egne undermapper, "chrome" "components" osv osv.. Noen andre ideer? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Sjekk for virus. Gjerne hos safety.live.com. Tar noen timer, men den sjekker PC-en ganske grundig. Endret 22. mars 2008 av TCi Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Har sjekket for virus, på den linken jeg fikk, og kjørt en full virus scann med Kaspersky, men ingen finner noenting.. Synes det er veldig rart at alt som skjer(som jeg har merket hvertfall) er at firefox filene forsvinner... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Lokale antivirus er ikke alltid pålitelig når det gjelder virus på en PC. Disse kan i dag bli blendet av virus som gjør slik at det ikke ser at maskinen er infisert. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Dette funket dessverre heller ikke. Ingen virus... Men som jeg har sagt tidligere ville jeg blitt veldig overasket om et virus slettet noen få firefox filer, og det var det eneste... med mindre det var laget av microsoft da Lenke til kommentar
GeForceDude Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Prøv å kjøre "defragmentering", også tar du CCleaner til slutt. Hvis det ikke hjelper reininstaller hele driten Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Høres rart ut. kan se om det er noe grums Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Her er loggfilen min.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 09:54:39, on 26.03.2008 Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16609) Boot mode: Normal Running processes: C:\Windows\system32\Dwm.exe C:\Windows\Explorer.EXE C:\Windows\system32\taskeng.exe C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe C:\Program Files\Winamp\winampa.exe C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe C:\Windows\System32\CtHelper.exe C:\Program Files\iTunesHelper.exe C:\Windows\SOUNDMAN.EXE C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe C:\Windows\ehome\ehtray.exe C:\Windows\ehome\ehmsas.exe C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\dpupdchk.exe C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe F:\Downloadz\Azureus\Azureus.exe C:\HiJackThis.exe C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = O1 - Hosts: ::1 localhost O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file) O2 - BHO: Påloggingshjelp for Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe" O4 - HKLM\..\Run: [intelliPoint] "C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe" O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe" O4 - HKLM\..\Run: [startCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" O4 - HKLM\..\Run: [AsioReg] REGSVR32 /S CTASIO.DLL O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunesHelper.exe" O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" O4 - HKLM\..\Run: [kX Mixer] kxmixer --startup O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe O4 - HKCU\..\Run: [AlcoholAutomount] "C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\axcmd.exe" /automount O4 - HKCU\..\Run: [indxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020 O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE') O8 - Extra context menu item: Add to Anti-Banner - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\ie_banner_deny.htm O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Web Anti-Virus statistics - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\SCIEPlgn.dll O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\REFIEBAR.DLL O13 - Gopher Prefix: O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shoc...ash/swflash.cab O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\r3hook.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll O22 - SharedTaskScheduler: Windows DreamScene - {E31004D1-A431-41B8-826F-E902F9D95C81} - C:\Windows\System32\DreamScene.dll O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe O23 - Service: Kaspersky Internet Security 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe -- End of file - 6844 bytes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå