Gå til innhold

Harddisker. Med eller uten RAID 0?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ikke sånn, xp spør etter driveren når jeg holdt på. Jeg laget ny disket med driver på 2 ganger, ingen av gangene fikk xp lastet inn driveren. Denne driveren er extracted direkte fra hovedkort cd en til Asus. Er en egen del på hovedkort cd`en hvor du kan lage disket, syns det då er rart at det blir krøll med driveren.

Fikk lastet inn Xp på tross av dette, men Local disk C: ble local disk E: osv, vet ikke om systemet nå vil være buggete.

Back to vista tror jeg.

Lenke til kommentar

Om XP støtter raid er litt vagt spørsmål, for det er fullt mulig å ha et eller flere raid-array i XP, jeg har ett selv. Men ikke som systemdisk, for det fikk jeg ikke til, da fikk jeg samme problem som guttorm, at XP ikke ville ha driverene under install av XP (når man trykker F6 eller hva det er så fant den aldri driverene til kontrolleren, på verken cd eller diskett).

Så, en annen gang så la jeg driverene til kontrollerene rett inn på XP-CD-en ved hjelp av nLite. Dette har jeg også dårlig erfaring med. Jeg fikk heller ikke denne gang arrayet under install, men når jeg kom inn i win for første gang så fant den arrayet med en gang. Og så ville den oppdatere disse driverene, og det gjorde den jo, og så fucket alt seg på ordentlig.

Håper jeg får en bedre erfaring med vista.

Lenke til kommentar

Liten oppklaring. På 3 forsøk, fikk jeg lastet inn driverene, dette fikk jeg forsåvid også første gang, men da ble det krøll.

Disketten jeg brukte har tidligere blitt brukt til bios oppdateringer osv, denne må antagelig ikke hurtig formateres, bare formateres før man skal legge inn raid driverene. Ettter man har trykket F6, og kommer til raid driver menyen under innstalasjon, trykker man S helt til man har fått lagt inn antall drivere som Xp trenger, i mitt tilfelle 2 ganger. Ikke ta ut disketten etter dette, Xp trenger driverene flere ganger under innstalasjonen, bare la den stå i.

Når det gjelder arrayet, kan man gå inn i bios(ivertfall i min) under hardisker, og velge arrayet som første prioritet, dette er ikke under boot, men under hardisker generelt. Ta ut diskett, når skal Xp boote fra det nye arrayet.

Kan sikkert med fordel koble fra andre hardisker under innstalasjonen for å ungå krøll med at Xp tar det første å beste som c:, dette vil i såfall bli en annen disk som er tilkoblet.

Jeg fikk det altså til å virke til slutt.

Lenke til kommentar

Tja, nå har jeg ikke engang en diskettstajon lenger, og XP støtter jo ikke annet enn det så vidt jeg vet. Dermed blir slipstreaming eneste alternativ, eller vista da. Nå skal denne maskinen bygges ned og alle diskene skal inn i en annen maskin.

Det skal være mulig ja, men selv så syntes jeg det er vanskelig og for mye knot.

Sikkert lurt som du sier å bare ha arrayet koblet til, litt lettere å få det til da, for enten så blir det riktig, eller så går det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...