Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Halsmusklen" og skulderen min blir aldri bra

Gjest Guest_Peder_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Peder_*

Har en ensidig stram halsmuskel (hvis det er det det heter..) jeg klarer i allefall ikke å bøye hodet helt til den ene siden.. da strammer det skikkelig i halsmuskelen på den siden.. Nå går det også ned til skulderen og jeg er helt stiv og støl på den ene siden der altså.. Smertene og stivhets følelsen har vært der en good stund.. et par mnd..

Kan jeg gå til fastlegen med dette? hva tror dere det kan være? det er lissom ikke bare en øm muskel siden jeg blir aldri bra..:( skulle tro det er prolaps.. men har det lissom bare på den ene siden av halsen og nakken...

Føler meg ofte sliten og trett pga den spente muskelen..

Noen som har no tips eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som skrevet; forumet er ikke rett sted å stille diagnoser. Vonde halsmuskler kan komme av så mye. Avhengig av din alder kunne jeg ha kommet med en rekke forslag, alt fra dårlig sovepute/seng til andre alvorlige tilstander. Til syvende sist må du innom fastlegen for diagnostisering.

Massage som nevnt, ville jeg ha holdt meg langt unna. I noen sitausjoner kan massage gjøre det vondt verre, likeså varmebehandling eller akupunktur.

Først lege, siden behandling...

Lenke til kommentar
Gjest Espen Ohren

Hei, weiss

Som du beskriver nakken din "ensidig stram halsmuskel" og "klarer ikke å bøye hodet helt til den ene siden" så ha du fått noe som kalles for torticollis. Dette kan komme akutt eller være kronisk fra en skade eller helt fra fødsel for den saks skyld. Årsaken til denne tilstanden kan være så mangt, og er ofte ikke vanskelig å gjøre noe med. Du oppsøker en kiropraktor som er primærkontakt for alle muskel, skjelett og nerveplager. Det er dit du skal gå først med noe som dette. Fastlegen har hverken full kunnskap rundt diagnostisering og/eller behandling av de forskjellige grunnene til at man får en slik tilstand.

Jeg er selv kiropraktor og ser disse tilstandene daglig og de kan som regel korrigeres etter kort tids behandling.

Se gjerne på nettsidene: kiropraktorside for å lese om kiropraktorbehandling eller øvelser

Som er sagt tidligere (sist av TOMpsy), burde dette sjekkes før diagnose stilles. Da burde nok kiropraktorene være ditt første stoppested :-)

Mvh Espen Ohren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...