Trixz Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hva betyr dette? har ikke så mye greie på og stille på ram. Hva kan jeg stille på, og hva er best og stille på for at rammen skal yte best? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Det går ikke an å svare på før man vet hvilke RAM-brikker du har (merke og full modellbetegnelse). Endret 18. mars 2008 av Caze Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Det er Kingston valueR brikker på 4*1GB, PC6400 800Mhz. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Må vite hvilke timings som er oppgitt for dem også. Står enten trykket på en etikett på selve brikkene, eller så står det i manualen til RAM-brikkene. Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) CPU-Z BIOS Ramen er stock, men hvorfor viser CPU-Z noe annet en BIOS? Endret 18. mars 2008 av Trixz Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ikke hva de kjører på. Hva de er godkjent til. Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Search Results for: KVR800D2N5K2/2G Description: 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Detailed Specifications: Standard 128M X 64 Non-ECC 800MHz 240-pin Unbuffered DIMM (SDRAM-DDR2, 1.8V, CL5) (Datasheet) Mfgr's System P/N's: N/A Form Factor: Memory Module Pieces/Unit: 2 (Two 1GB modules, totaling 2GB) Warranty: Lifetime† Jeg vet ikke hva du vil ha for og få nok info, men tror dette var det jeg fant om de ram brikkene jeg har. Og hva de er godkjent til, ossen skal jeg vite det når jeg skal bare time de? De er vel godkjent til alt men spørrs hva som er stabilt. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Brikkene er da CL5. De timingene du har i BIOS per i dag er greie/korrekte for CL5. Hvis brikkene støtter det, kan du enable "Configure DRAM timing by SPD". Du KAN bruke timesvis på å prøve å senke verdiene og dermed oppnå minimale forbedringer - som du ikke vil merke ved bruk av maskinen Uansett: hvis maskinen fungerer bra som den gjør, og du ikke har tenkt å overklokke prosessoren også, har du ingenting å vinne på å kun justere DRAM-timings. La det være som det er du. Det er mitt råd. Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 jeg har overklokka hehe men tar og prøver meg litt fram og ser hva som er best Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå