bjolav Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei. Kan jeg bruke et skjermkort med DDR3 minne når jeg bare har DDR2 rambrikker? ???? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Rimelig sikker på det ja, men ikke hold meg økonomisk ansvarlig =) Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ja du kan bruke et skjermkort med DDR3 minne når du har minne brikker med DDR2 i pcen. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei. Kan jeg bruke et skjermkort med DDR3 minne når jeg bare har DDR2 rambrikker? ???? Hviken ram du bruker på HK og vilken ram som er på GPu har ikke noe med verandre å gjøre, så er ingen problem... 90% av alle skjermkort som blir solgt nå har vel ddr3, og 90% av alle pcer har vel ddr2 på HK... Er bare en litten pekkepinne, ikke fakta :/ Men blir null problem med oppsettet ditt Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hviken ram du bruker på HK og vilken ram som er på GPu har ikke noe med verandre å gjøre, så er ingen problem... 90% av alle skjermkort som blir solgt nå har vel ddr3, og 90% av alle pcer har vel ddr2 på HK... Er bare en litten pekkepinne, ikke fakta :/ Men blir null problem med oppsettet ditt En ting jeg har lurt på angående dette. Hvis jeg går inn i Advanced Settings på skjermkortet og ser på minnet kortet har tilgjengelig, så viser det 3323 MB( 512MB dedikert, 2811MB er 'shared system memory' ), dette med ett 3870x2 kort. Går ut ifra at dette betyr at kortet også vil ta ibruk den vanlige RAMen på PCen og bruke den som grafikkminne dersom nødvendig. Vil ikke dette isåfall føre til lavere FPS ettersom vanlig RAM, enten det er DDR2 eller DDR3, er tregere enn DDR3 RAMen som blir brukt på skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå